matematykaszkolna.pl
PROblem TOmek: Dla rumpka Wyznacz wszystkie wartości x, dla których nierówność (m2−1)x2 +2(m−1)x+2>0 jest prawdziwa dla każdego mϵR −−−−−−−−−−−−−−−−−− ciekawe, czy zrobisz ten sam błąd co ja
30 cze 15:35
rumpek: 1o Sprawdzam: m = 1 m = −1 2o
(m2 − 1)>0 
Δ<0
Coś trudniejszego proszę
30 cze 15:37
rumpek: Tak dla rozjaśnienia (m2 − 1) > 0 czyli inaczej współczynnik a a > 0
30 cze 15:38
TOmek: hahahahhahahahaha
30 cze 15:39
TOmek: 1:0 dla mnie
30 cze 15:39
TOmek: można by rzecz ,ze 2:0 dla pomysłodawców tego zadania bo sam wpadłem.. Pomyśl co jest źle
30 cze 15:40
rumpek: Wyznacz wszystkie wartości m, dla których nierówność (m2−1)x2 +2(m−1)x+2>0 jest prawdziwa dla każdego mϵR Już nawet to obliczyłem i mam wynik m∊(−,−3)U<1,)
30 cze 15:41
rumpek: I tam zmieniamy x∊R inaczej nie ma sensu
30 cze 15:42
TOmek: wynik to :x∊(−1,−2;−1+2) zauważyłes juz cos jest podchwytliwego w tym zadaniu
30 cze 15:45
rumpek: A zadanie faktycznie dość sprytne bo inaczej sformułowane, już kończę obliczenia zaraz dam wynik emotka
30 cze 15:45
TOmek: Wyznacz wszystkie wartości x po prostu zrobili zamiane m jest traktowane jako nasz klasyczny "x" a "x" jes traktowany jako parametr "m"
30 cze 15:46
rumpek: I tak wyjdzie taki wynik, zadanie banalniejsze niż: "Wyznacz wszystkie wartości m, dla których nierówność (m2−1)x2 +2(m−1)x+2>0 jest prawdziwa dla każdego x∊R " − do tego zadania wynik wyżej
30 cze 15:47
rumpek: Napisałem to w kilku postach czytaj to co piszę
30 cze 15:47
TOmek: czytałem ,ale wynik Ci źle wyszedł "m∊(−,−3)U<1,) " taki jest błędny
30 cze 15:50
rumpek: Zauważ, że zmieniłem elementy w zadaniu
30 cze 15:50
TOmek: fajne zadanko, warto sie dzielić z takimi "pstryczkami" zeby nasz OKE nie zrobiło w konia emotka
30 cze 15:51
rumpek: Bo nie chciałem zostawiać tak zadania w drugą stronę bez rozwiązania emotka
30 cze 15:51
TOmek: a wyszedł Ci wynik x∊(−1,−√2;−1+√2) ?
30 cze 15:51
rumpek: Nie ma mowy, żeby CKE zrobiło po dzisiejszych "wynikach" 48% srednia z podstawowej a z rozszerzonej 44%. Wątpię, żeby był parametr, może coś z wielomianem ale nie taki tradycyjny emotka
30 cze 15:52
TOmek: aha, juz rozumiem Co zrobiłes, stworzyłes nowe zadanie ; )
30 cze 15:52
rumpek: Czytaj to co napisałem o 15:47 emotka
30 cze 15:53
rumpek: emotka dwa obliczyłem
30 cze 15:53
TOmek: ciesze się ze są najsłabsze wyniki w historii 'nowej matury', wiesz na co licze? Poziom do dołu!
30 cze 15:53
TOmek: ale błąd zrobiłęs ,przyznaj sie
30 cze 15:53
rumpek: bo wiedziałem co nie tak jak już napisałeś 1:0 przeczytałem tylko zadanie dokończyłem tamto gdzie zmieniłem formę, i wziąłem się za te poprawne emotka A cke na pewno nie tak takiego emotka "zbyt tępe"
30 cze 15:54
rumpek: niestety
30 cze 15:54
rumpek: najgorzej, że jeszcze z geniuszami z którymi pisałem, żaden nie ma 100% najwyższy wynik w mojej szkole to 94%, mam nadzieje że będzie łatwy dowód geometryczny na rozszerzeniu za rok
30 cze 15:55
TOmek: z geometrii analitycznej OKE sie nie popisało, zadanie były banalne , mało obliczeń, Trudniejsze było nawet lata wcześniej. Na moje bankowo będzie −równanie z warto.bezwględną −logarytmy (od 3−4 lat nie było) np: wyznczenie dziedziny jakieś typu logcos2x .. −wielomiany − to pewne Reszta wiadomo cos z graniastosłup/ostrosłup cos z planimetrii, daj boże równanie trygonometryczne,
 |cosx| 
I dawno jeszcze nie było rysowania funkcji, np :

 cos 
30 cze 16:01
rumpek: Rysowanie jest najgorsze, znaczy wiem jak rysować ale zawsze krzywe linie bo nie ma się talentu
30 cze 16:09