matematykaszkolna.pl
POMOCY XYZ: Na egzaminie z matematyki uczeń miał do rozwiązania 20 zadań. Za każde dobre rozwiązane zadanie uczeń otrzymał 5 pkt, a za źle rozwiązane tracił 3 pkt. Ile zadań rozwiązał dobrze, a ile źle, jeśli otrzymał 36 pkt?
22 maj 20:11
;): Pomoże ktoś?emotka
22 maj 20:46
Ireneusz: 12 dobrze i 8 źle emotka
22 maj 20:50
;): A jak to obliczyłeś
22 maj 20:56
Ireneusz: W pamięci. Tak dobrałem sobie liczby, żeby wyszedł wynik i w sumie się nie zastanawiałem nad zapisem.
22 maj 21:01
Ireneusz: x− zadania rozwiązane poprawnie y− zadania rozwiązane błędnie −3(20−x)+5x=36 −60+3x+5x=36 8x=96 x=12 y=20−x=20−12=8
22 maj 21:12
Ezzskkdd dfmv cf36 : zsflvclcm ck klhldlvlfv vb0 .3601+0
22 maj 21:15
Ezzskkdd dfmv cf36 : sassojdfed2
22 maj 21:16
Ezzskkdd dfmv cf36 : do; ;flzwspdplrlvlb ln;n ;gockdleocx, ?mo iurfhcvm
22 maj 21:16
Ezzskkdd dfmv cf36 : zap;slclxldlv ?
22 maj 21:16
Ezzskkdd dfmv cf36 : zawd d,klvkb Zaslsl ?ZwlcN3
22 maj 21:16
Ezzskkdd dfmv cf36 : Eosls ssxlxldll lflflvllfll,hllsllcxllsl xdlxcldldfldclsdldldlcldlflfc ldclfldlfdlcfldlcfldldldflp ;s;ldd?36
22 maj 21:17
Ireneusz: Pana nade mną uprasza się o wyłączenie komputera i o przygotowanie się na jutrzejsze lekcje w podstawówce.
22 maj 21:18
Ezzskkdd dfmv cf36 : xzkcn dngvkfbhk jkljgv ngnjyh
22 maj 21:19
Ezzskkdd dfmv cf36 : Ezalalsooao kdkhglovlhl lvh zlsdpvph;y;uphphpnp b lggllglglflclddflddflvlfflvlldlldlclkbghlblfcfl l lvlvlblgl lglfb lc,g,xksldfl lljiljln lnnnhn/ ?36lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllsssssssssssssssssssssssss ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sdsssssssssssssssssssssssssssssssssssss ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss36sss36
22 maj 21:20
Ewelina: Na egzamienie z matematyki uczeń miał do rozwiązania 20 zadań. Za każde dobrze rozwiązane zadanie uczeń otrzymał 5punktów, a za źle rozwiązane zadanie tracił 3 punkty. Ile zadań rozwiązał dobrze, a ile źle, jeśli otrzymał: a) 60 punktów, b) 36 punktów, c) 4 punkty? kto wytłumaczy jak to rozwiązać emotka
13 sty 17:12
Dominik: zapisac podobne uklady rownan jak byly wyzej: x − ilosc dobrze rozwiazanych zadan 20 − x − ilosc zle rozwiazanych zadan 5x − 3(20 − x) = 60 juz tlumacze. 5 punktow * ilosc dobrze wykonanych zadan − 3 punkty * ilosc zadan wykonanych zle = razem 60 punktow. jasne?
13 sty 17:17
Ewelina: nie rozumiem jak to zrobić
13 sty 17:21
l: x−ilość poprawnych odpowiedzi y−ilość błędnych odpowiedzi a) x+y=20 // *3 5x−3y=60 3x+3y=60 5x−3y=60 8x=120x x=15 y=5 b) x+y=20 // *3 5x−3y=36 3x+3y=60 5x−3y=36 8x=96 x=12 y=8 c) x+y=20 // *3 5x−3y=4 3x+3y=60 5x−3y=4 8x=64 x=8 y=12
13 sty 17:22
l: odejmujesz 3y ,ponieważ te 3 punkty się traci
13 sty 17:23
l: Rozumiesz? emotka
13 sty 17:23
Ewelina: a to 8x emotka w przykładzie a) to skąd się wzieło emotka
13 sty 17:29
Dominik: tam jest blad. 8x = 120. dodano rownania stronami. umiesz rozwiazywac uklady rownan metoda przeciwnych wspolczynnikow?
13 sty 17:30
l: 3x+3y=60 5x−3y=60 ten przykład liczysz metodą przeciwnych współczynników
13 sty 17:30
l: dzięki Dominik. Masz rację,musiałam z rozpędu napisać x
13 sty 17:32
Ewelina: w przykładzie b) też jest ta metoda ? emotka
13 sty 17:35
l: tak
13 sty 17:38
Ewelina: nie wiem skąd się wzieło x=8 i y=12 w przykładzie b i c już na koniecemotka
13 sty 17:43
l: miałaś metodę przeciwnych współczynników?
13 sty 17:49
Ewelina: tak emotka
13 sty 17:50
l: a więc powinnaś widzieć,że to się sumuje w pionie
13 sty 17:51
l: to coś jakby 3x+3y=60 + + + 5x−3y=36 3x+5x=8x 3y+(−3y)=0 60+36=96 z tego 8x=96
13 sty 17:53
Ewelina: a już wiem o co chodzi emotka dziękuje! emotka
13 sty 17:56
l: 8x=96 dzielisz obustronnie przez 8 i wychodzi ci x=12 i ten wynik podstawiasz do x+y=20 12+y=20 y=20
13 sty 17:57
l: nie ma sprawy
13 sty 17:58
l: przed chwiłą miałobyć y=8 ,zamiast y=20
13 sty 17:59
Ewelina: to rozumiem ale mi chodzi o to że tam jest x=12 , y=8 oto bardziej mi chodziło emotka
13 sty 18:00
l: czyli,że czego nie rozumiesz
13 sty 18:07
Ewelina: w przykładzie b jak się podzieli obustronnie no to wyjdzie x=12ale nie wiem jak wyliczyć to y=8 emotka
13 sty 18:10
l: i ten wynik podstawiasz do pierwszego działania x+y=20 12+y=20 y=8
13 sty 18:13
Ewelina: ok dzięki wielkie i sory że tak długo musiałeś mi to tłumaczyć emotkaemotkaemotkaemotka
13 sty 18:22
l: to nic,czasami każdy ma problemy z matmą i po prostu trzeba to zrozumieć emotka
13 sty 18:24
Ewelina: ja mam ogromneemotka przede mną jeszcze jedno zadanie . We wtorek mam z tego sprawdzian .:(
13 sty 18:26
l: jakbyś jeszcze czegoś nie wiedziała,to pisz,spróbuje pomóc
13 sty 18:28
Ewelina: Ojciec podzielił ziemię pomiędzy trzech synów. Pierwszemu dał 1/3 majątkui 1ha, drugiemu 3/7 reszty i 1ha, a trzeciemu 2/3 tego co zostało i dał ostatni hektar. ile hektarów ziemi otrzymał każdy zsynów i jaki duży był majątek ? emotka
13 sty 18:34
Ewelina: chodzisz do gimnazjum emotka
13 sty 18:39
l: nie,do liceum
13 sty 18:43
Ewelina: emotka
13 sty 18:50
l: x−cały majątek 1 syn− 13x + 1 2 syn − 37* (x−13x+1)+1 = 37* (23x +1)+ 1= 27x + 137 3 syn− 23 * (x−27x + 137)+1 =
13 sty 19:15
l: kapujesz to?
13 sty 19:15
l:
 2 5 3 10 20 
3 syn−

* (

+ 1

) + 1 =

+ 1

 3 7 7 21 21 
13 sty 19:25
l:
 10 20 
sorki,zapomniałam wpisać x powinno być 3 syn −

x + 1

 21 21 
13 sty 19:26
Ewelina: 2 syn − 37* (x−13x+1)+1 = 37* (23x +1)+ 1= 27x + 137 o co w tym chodzi?
13 sty 19:31
Ewelina: ok rozumiem emotka
13 sty 19:45
Julka :) : Zna może ktoś stronkę z wszystkimi poprawnie wykonanymi zadaniami z ćwiczeń dla klasy 6?emotka
10 wrz 19:01
Julka :) : Zna może ktoś stronkę z wszystkimi poprawnie wykonanymi zadaniami z ćwiczeń dla klasy 6?emotka
10 wrz 19:01