matematykaszkolna.pl
. Marta: Kwadrat liczby √2 − 2 jest równy rozwiązuje sobie próbny arkusz maturalny, i z moich obliczeń wynika, że wychodzi −2, a ma wyjść inaczej. Co robie źle w takim razie? pewnie nie można tak potęgować jak zrobiłam, tylko właśnie nie wiem jak można. Prosze o pomocemotka
4 maj 15:19
ICSP: (2 − 2)2 = 2 − 4 2 + 4 = 6 − 42
4 maj 15:20
ICSP: nie ucz sie przed maturą bo jutro będziesz miała problemy ze skoncentrowaniem się.
4 maj 15:21
lusia: 42+6
4 maj 15:21
Marta: aaaa no tak.. ja mądra spotęgowałam 2 i 2 i byłam zadowolona, że pięknie i szybko rozwiązałam dzięki emotka
4 maj 15:22
lusia: a nie jednak IC SP wykonał zadanie poprawnie. sorki
4 maj 15:22
ICSP: P.S. kwadrat liczby < 0 Takie rzeczy to tylko w zespolonych
4 maj 15:22
Marta: ale ja nie zdaje jutro matury tylko za rok dopiero, z ciekawości chciałam rozwiązać i sobie poćwiczyćemotka
4 maj 15:22
ICSP: no to rób ile wlezie.
4 maj 15:23
Marta: Wierzchołek paraboli y = −2x2 + 4x + 1 należy do prostej o równaniu A. x = 3 B. x = −3 C. y = 3 D. y = −3 jak takie coś się obliczało? bo za nic sobie nie mogę przypomnieć
4 maj 15:31
ICSP:
 −b −4 
xw =

=

= 1
 2a −4 
x = 1 No i mamy problem
 −Δ −24 
yw =

=

= 3
 4a −8 
y = 3 jednak nie mamy problemu.
4 maj 15:34
Marta: aaa emotka czyli zawsze albo wyjdzie z wyliczenia tego tzw. p albo q, tak?emotka
4 maj 15:36
ICSP: tak
4 maj 15:37