matematykaszkolna.pl
pomóżcie mi proszę..ja ogólnie nie umie matematyki a egzamin mam z tego za parę smutny głąb: hej..znacie sie na matematyce? mam takie zadania..chce na podstawie ich robic sobie nowe ( uczyć się ale potrzebuje jeden przykład jak to zrobić) BEDE TO MIALA NA EGZAMINIE I MUSZE WYKUC WZORY ABY MIEC PODSTAWE DO ZADAń 1.Oblicz współrzędne wierzchołka paraboli x2+6x+6 2.wyznacz zbiór wartości funkcji kwadratowej f(x)=2(x−1)2−3 3.prosta o rownaniu y=a ma dokladnie jeden punkt wspólny z parabolą o równaniu y=x2−4x+7.oblicz a. 4.Oblicz najmniejsza i najwieksza wartosc funkcji kwadratowej f(x)=x2−2x−15 5.W(x)=x3+3x2+x−11,V(x)=x3−3x2+1.Podaj stopien wielomianu W(X)−V(X) 6.Wielomiany W(x)=x2(ax−b)i V(x)=4x3+6x2 sa rowne.oblicz a i b. 7.Podaj przedziały monotoniczności funkcji f(x)=(x−2)(x−6) 8.wyznacz miejsca zerowe wielomianu W(x)=x3(x2+3) 9.Napisz rownanie osi symetrii paraboli o rownaniu y+x2−4x+7 10.Rozwiaz nierownosci: * 3x−x2>0 * x2<4x * (x−3)(x+2)<0 x2+6>x
26 kwi 10:36
tomek: pierwsze zadanie masz ogólny wzór ax2 + bx + c = 0 czyli u nas a= 1, b= 6, c = 6 współrzędne każdego wierzchołka paraboli czyli wykresu funkcji kwadratowej to W=(p,q)
 b 
wzór na p = −

 2a 
 Delta 
wzór na q =−

 4a 
26 kwi 10:41
tomek: delte liczysz ze wzoru delta = b2 − 4ac
26 kwi 10:41
tomek: drugie zadanie masz postać kanoniczna funkcji kwadratowej którego wzór to f(x) = a(x−p)2 + q odczytujesz współrzedne p i q interesuje Cię q ponieważ ona mówi o ymin lub ymax nastepnie patrzysz czy współczynnik a jest dodatni czy ujemny, jezeli dodatni to ramiona skierowane są do góry, jeżeli ujemny do dołu (na wykresie) w tym przypadku q wynosi −3 a ramiona skierowane są do góry ponieważ a=2 czyli zbiór wartosci to y nalezy <−3, + nieskonczonosc) (nie wmoge znalezc jak zapisać niesakonczonosc)
26 kwi 10:49