matematykaszkolna.pl
dzaiałania jak to zrobic: moze ktos to rozpisac , ładnie wytłumaczyc proszę bo nigdy tego nie umiałem
10 4 ? ? 


=


9 15 45 45 
24 kwi 16:46
Kejt:
50 12 


45 45 
rozszerzyłam ułamki.. pierwszy o 5 a drugi o 3..
24 kwi 16:48
Rivi:
10 10*5 50 

=

=

9 9*5 45 
4 4*3 12 

=

=

emotka
15 15*3 45 
możesz mnożyć ułamki przez to samo w liczniku i mianowniku. Zadajesz sobie pytanie, o ile musisz pomnożyć, żeby w mianowniku było 45 emotka
24 kwi 16:49
jak to zrobic: aha no ok a dasz mi moze jakis przykład do przeciwiczenia >?
24 kwi 16:52
Rivi:
5 2 


=? (musisz sama dojść, jaka liczba w mianowniku jest wielokrotnością i 3 i 4,
4 3 
czasem jest to po prostu ich iloczyn 3*4)
2 3 


=? (a czasem są mniejsze niż ich iloczyn 5*10 emotka )
5 10 
3 2 

+

=?
7 21 
5 1 


=?
12 48 
5 

−{2}{7}=?
4 
24 kwi 16:55
Kejt:
4 6 ? ? 

+

=

+

5 7 35 35 
3 5 


=... /tutaj sam będziesz musiał znaleźć wspólny mianownik
12 6 
7 4 ? ? 


=


8 9 72 72 
6 1 

+

=... tutaj też sam
19 2 
24 kwi 16:55
Kejt: (Rivi, to jest chłopak) emotka
24 kwi 16:56
Rivi: ech, sam sam Ostatnio piszę nie wiem czemu w formie żeńskiej do wszystkich..
24 kwi 16:56
Kejt: no widzisz.. a do mnie non stop w formie męskiej piszą
24 kwi 16:57
Rivi: i jak Ci idą nasze przykłady? emotka
24 kwi 17:08
jak to zrobic: to ja moze zrobie jeden bo czasu nie ma ..... a sa inne przedmioty
7 4 31 


= czy to jest

8 9 72 
jeśli tak to dziękuję i zycze wesołych świąt
24 kwi 17:08
Kejt: tak jest emotka nawzajem.
24 kwi 17:10