matematykaszkolna.pl
trójkąt prostokątny Aska: rysunekJakim sposobem pokazać że jest to trójkąt prostokątny?
19 kwi 14:51
ukasz: Musisz skorzystać z twierdzenia odwrotnego do twierdzenia Pitagorasa.. ale musisz znać trzeci bok.. nie mam pojecia jak go obliczyc
19 kwi 15:34
Aska: a żeby stosować wzory na funkcje trygonometryczne to muszę wiedzieć że to jest trójkąt prostokątny? ja myślałam żeby porównać go z trójkątem (90,60,30), z cech przystawania trójkątów bok−bok
19 kwi 15:38
ICSP: NIe musisz mieć trójkąta prostokątnego. Daj treść zadania to zobaczymy.
19 kwi 15:42
Aska: W trapezie równoramiennym jedna z podstaw jest dwa razy dłuższa od drugiej, długość ramienia jest równa długości krótszej podstawy. Oblicz kąt między przekątną a dłuższą podstawą trapezu. emotka
19 kwi 15:48
ICSP: rysunekWprowadzamy oznaczenia: czerwony − x wtedy dłuższa podstawa = 2x dłuższa podstawa skłąda sie z dwóch zielonych(oznaczam jako y) oraz czerwonej i jest dwa razy dłuższa(czyli 2x)
 x 
2x = x + 2y ⇔ y =

 2 
kąt BAC + kąt ACD = 180o kąt ACD = kątowi CDB ⇔ kąt BAC + kąt CDB = 180o z wartości funkcji trygonometrycznych liczę kąt BAC : (oznaczam jako α)
 zielony 1 
cosα =

=

= 60o z tego wnioskuję że kąt CDB jest równy 120o.
 czerwonego 2 
Trójkąt CDB jest równoramienyy wtedy kąt DBC jest równy 30o oraz kąt ABD = kątowi BAC = 60o kąt CBA = 60o − 30o
19 kwi 15:59
ola: mam trzy boki a=8b=10c=6,jak sprawdzić czy trójkt jest prostokątny
22 paź 21:20
agata: 102=62+82
22 paź 21:26