matematykaszkolna.pl
Kyd: Witam. Proszę o wyjaśnienie. W pudełku jest 15 losów, w tym 5 wygrywających. Wyciągamy jednocześnie 4 losy. Oblicz prawdopodobieństwo, ze wsrod wylosowanych losow dwa beda wygrywajace. No i licze sobie |Ω|=1365
 
nawias
5
nawias
nawias
2
nawias
 
nawias
10
nawias
nawias
2
nawias
 
|A|= C
* C
= 450
   
 30 
P(A)=

 91 
Zadanie rozumiem, ale chciałem zapytać o ten znacz na czerwono − mnożenie. Skąd w rachunku prawdopodobieństwa/kombinatoryce wiadomo kiedy dawać " * " a kiedy " + " . W tym zadaniu dałem własnie " + " . Nauczcie mnie kiedy jaki znak stosować. Jaka jest na to reguła. Bo nie ma sensu uczyć się tego dalej, bez tak podstawowej informacji. Proszę o jak najszybszą odpowiedz.
13 lut 12:41
Kyd: up
13 lut 12:58
Kyd: Chce się dalej uczyć. Proszę o pomoc...
13 lut 13:12
Kyd: Godzio, AS, Bogdan, Noah... Proszę
13 lut 13:31
Kyd: Nit nie pomoże mi ?
13 lut 14:22
Śniadanie na obiad: a gdybym ci napisał że * to symbol iloczynu a + sumy to by wystarczyło ?
13 lut 14:31
Śniadanie na obiad: inaczej * oznacza ,i, + oznacza ,lub,
13 lut 14:32
Kyd: nie nie jestem aż tak głupi. Po prostu nie wiem kiedy się stosuje mnożenie a kiedy dodawanie w rachunku.
13 lut 14:32
Kyd: No patrz jak niewiele bylo mi trzeba... *= i , +=lub. Ależ to wszystko teraz oczywiste... Dlaczego nauczyciele nie mówią w ten sposób?
13 lut 14:34
Śniadanie na obiad: Np z talii 52 kart losujemy 4 karty na ile sposobów można wyciągnąć co najmniej 2 Kiery. Czyli liczysz że można wyciągnąć 2 kiery * dowolne karty + 3 Kiery * dowolne karty + 4 Kiery
13 lut 14:35
Śniadanie na obiad: Nie wie czemu ja sie o tym dowiedziałem w logice
13 lut 14:36
Kyd: tak, juz teraz to rozumiem. Jestem Ci dozgonnie wdzięczny emotka
13 lut 14:52