matematykaszkolna.pl
wysokosc inka : Help emotikonka Na płaskim terenie ustawiono dwa słupy wysokości 3m i 6m. Wierzhcołek jednego słupapołacczona linia z podstawa drugiego słupa i odwrotnie. Na jakiej wysokosci krzyzyuja sie obie liny ?
28 sty 20:29
Mickej: he he na wysokości 2 memotikonka
28 sty 20:57
Eta: 1, 5 m
28 sty 21:01
Eta: Ooo ooo! i co? która odp . poprawna Mickej ? emotikonka
28 sty 21:02
inka: ale jak to wyliczyc ? emotikonka
28 sty 21:04
Mickej: 2^^ trzeba mieć fantazje i niesamowita umiejętność kombinowaniaemotikonka zaraz postaram się to wyjaśnić tylko coś dokończę
28 sty 21:07
Basia: oj chyba nie Mickej; policz porządnie
28 sty 21:09
Eta: Pytanie ? czy obydwa słupy stoją "prosto" czyli pionowo do poziomu? emotikonka bo może wiatr, któregoś z nich przechyliłemotikonka
28 sty 21:22
inka : prosto jak drut xD
28 sty 21:24
Basia: AB - słup 3m CD - słup 9m P - punkt przecięcia AD i BC tr.APB i tr. DPC są podobne AP/AB = DP/CD AP/3 = DP/6 DP = 2AP AP =x DP=2x analogicznie CP = 2BP BP=y CP=2y a - odległość słupów w poziomie a2 +9 = (BP+PC)2 a2 + 36 = (AP+PD)2 a2 +9 = 9x2 a2 +36 = 9y2 ------------------------- 36 -9 = 9(y2-x2) 27 = 9(y2-x2) y2 - x2 =3 poprowadźmy równoległą do poziomu przez punkt przecięcia A1P =c PC1 =d c/y = d/2y d=2c c2 + h2 = y2 (2c)2 +h2 = (2x)2 -4c2 - 4h2 = -4y2 4c2 +h2 = 4x2 ----------------------- -3h2 = -4y2 +4x2 3h2 = 4(y2 -x2) = 4*3 =12 h2 = 4 h=2 Mickey miał rację; a wyszło mu z rysunku jak przypuszczam
28 sty 21:24
Mickej: 2 jest na bankemotikonka a jak nie to jestem tępy emotikonka
28 sty 21:25
Basia: Nie jesteś Mickey; jest na bank; policzyłam
28 sty 21:26
zet: czemu CD - słup 9m a nie 6 m?
28 sty 21:28
inka : emotikonka?
28 sty 21:33
Basia: źle napisałam, ale liczę dobrze 32 i 62
28 sty 21:36
Eta: Jest Ok! Mickej! ponownie chciałam Cie sprawdzić! emotikonka Wybaczysz mi to? .... już chyba mnie poznałeś na tyle? Tym razem jesteś WIELKI! Ale napewno to wyliczyłeś z rysunku! Sorry! ..... ale jeszcze nie raz Cię " podpuszczę " :emotikonka Wtedy bardziej mobilizuje Cię do wykazywania ,że tak jest! Taka to jest ta matematyka,że trzeba to myślenie poprzeć wyliczeniem ...... ( bo wszyscy pytaja ? ... a skad sie to wzięło?) Dzięki Basia za tak obszerne wyjaśnienie! Przepraszam za zamieszanie emotikonka
28 sty 21:44
Kamil: potwierdzam ze przetna sie na wysokości 2m. to jest zadanie proste z funkcji trygonometrycznych, ale ja liczylem je ze wspołrzędnych pomocniczych gdzie d= 3sqr(3) czyli 5,20m (obliczone z funkcji tryg.) [ 3x tg 60], gdzie 3 to polowka pierwszego słupa... poprostu polacz pod katem prostym koniec slupa ( 3m) ze slupem (6m) i u gory powstanie tobie trojkat prostokatny, a jesli dodatkowo polaczysz koniec slupa (3m) z podstawa (6m) to otrzymasz przystajacy ( lustrzane odbicie) trojkata prostokatnego a reszte z funkcji kątów... wspolrzedne pomocnicze wynosza dla przeciecia linii [ x=1,73 ; y= 2,00 ] powodzenia
28 sty 21:45
Eta: emotikonka OK! ale zamieszanie wprowadziłam emotikonka I własnie dlatego mamy tyle sposobów rozwiązania! A można jeszcze trapezy wykorzystać o podstawie 3 i 6 i punkt przecięcia przekatnych trapezu!
28 sty 21:49
korek: W trapezie odcinek EF równoległy do podstaw i przechodzący przez punkt P przecięcia jego przekątnych jest równy średniej harmonicznej długości podstaw trapezu (a, b), punkt P jest środkiem tego odcinka. |EF| = 2ab / (a + b) a = 6, b = 3, Szukana wysokość = ab / (a + b) = 2
28 sty 22:07
Eta: OK! o to mi chodziło! Wyciągnęłam lekcję z wczorajszej "wpadki" emotikonka Dzięki! i dzisjaj tę własnośc wykorzystałam! czyli najprostsze w/g mnie rozwiązanie! Dzięki! ...... moja "ambicja " ucierpiała! ale przydała się ta "lekcja" własnie w w tym zad. bez karkołomnych obliczeń! emotikonka Pozdrawiamemotikonka
28 sty 22:16