matematykaszkolna.pl
.. uczeń ;): Do Bogdana i do Lóńć oraz do innych emotikonka lóńć: y-x=z-y xy=85 yz=115 z=2y-8 y(2y-x)=115 2y2-xy=115 x=85/y -------->>>>> dlaczego takie rozwiązanie z kąd to się wzieło Bogdan: Jeśli 2y2 = 200 → y2 = 100 → y2 - 100 = 0 → (y - 10)(y + 10) = 0 y1 = 10 lub y2 = -10 x1 = 8, 5 lub x2 = -8,5 z1 = 11,5 lub z2 = -11,5 ------>>> dlaczego tak > A i co oznaczają te "→" strzałki Proszę o pomoc
26 sty 21:31
Eta: z tego wynika ,że .......
26 sty 21:32
uczeń ;): wynika że.....emotikonka?
26 sty 21:34
Eta: no np; x+5=0 → x= - 5 kumiesz już ? emotikonka
26 sty 21:37
uczeń ;): aha czyli →→taka strzałka zastepuje wyraz "czyli" jeżeli możesz to rozwiąz to zadanko prosze emotikonka
26 sty 21:38
Mickej: ta strzałeczka to symbol matematyczny wyglądający fachowo tak ==> czyli implikacja
26 sty 21:40
uczeń ;): no ale czyli znaczy "czyli"? emotikonka
26 sty 21:43
Eta: Fachowo to tak <=> Mickej! (wtedy i tylko wtedy)(równoważność form zdaniowych emotikonka
26 sty 22:11
Mickej: nie nie nieemotikonka implikacja też jest miałem kiedyś logikę przecieżemotikonka
26 sty 22:14
Eta: ale w równaniach piszemy <=> tylko tak , bo zachodzi w obydwie strony!
26 sty 22:18
Mickej: a no to takemotikonka
26 sty 22:19
Eta: emotikonka
26 sty 22:20
Mickej: koksemotikonka
26 sty 22:22