matematykaszkolna.pl
Wielomiany Lukasx: Mam problemy z tymi zadaniami, był bym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł objaśnić jak by się za nie zabrać: 1)Podaj zbór liczb, dla których wyrażenie ma sens liczbowy i zapisz to wyrażenie w najprostszej postaci.
 4x2 
a)

 8x2−16x 
 (x+3)(4−x) 
b)

 (x+2)(x−4) 
2)Ustal, przez jakie wyrażenie należy pomnożyć llicznik i mianownik wyrażenia występujacego po lewej strone równości, aby otrzymać wyrażenie występujące po prawej strone rownosci o wskazanym mianowniku (liczniku)
 x+1  
a)

=

 x+3 x2+6x+9 
 x=5 x2−25 
b)

=

 x−3  
3)Podaj zbiór liczb, dla których wyrażenie ma sens liczbowy. Wykonaj działania i zapisz wyrażenie w najprostszej postaci.
 x+2 
a)

*(x+4)2
 x+4 
 3x+2 9x2+12x+4 
b)

:

 x2−16 x+4 
6 sty 22:05
huncek: w 2 podziel mianownik/licznik przez stare wyrazenie i ci wyjdzie przez co pomnozyli w 1 powyciagaj przed nawias w a, w b pomnoz moze sie cos skróci w 3 skroc (x+4) z (x+4)2 , a w b pomnoz przez odwrotnosc i rozpisz x2−16 na 2 nawiasy
6 sty 22:12