matematykaszkolna.pl
Wartość bezwzględna Kasia: |x2 − 4x + 3| x∊ (1;3). Skąd wiadomo że trzeba zmienić znak ?
31 gru 00:07
Godzio: |(x − 3)(x − 1)| = |x − 3| * |x − 1| Teraz wiadomo ?
31 gru 00:08
Kasia: tylko przy 1 jest ujemna
31 gru 00:10
Kasia: jednak nie przy 3 i 1 wychodzi zero jedynie jak 2 podstawie to wtedy
31 gru 00:10
Kasia: jak jest taki przedział to mam wstawić liczbe np 1,5 i wtedy sprawdzać ?
31 gru 00:12
Godzio: do x − 3 wstawiasz dowolną liczbę z przedziały ⇒ otrzymasz liczbę ujemną |x − 3| = −x + 3 tak samo z x − 1, tylko że tu już otrzymasz dodatnią |x − 1| = x − 1
31 gru 00:13
Kasia: to nawet gdyby był przedział w którym 10 liczb jest dodatkich a jedna ujemna to i tak zmieniam znak?
31 gru 00:14
Godzio: Jeśli poprawnie zrobisz to nigdy nie będzie takiej sytuacji emotka
31 gru 00:15
Kasia: no a jak by był przedział (2,(9);10) ?
31 gru 00:18
Godzio: to nic nie zmienia, jeśli będzie jakaś funkcja z wartością bezwzględną to zawsze będzie można ją rozbić na przypadki
31 gru 00:21
Eta: rysunek | x2−4x +3 |= −x2 +4x −3 dla x€( 1,3) emotka
31 gru 00:22
Kasia: mi chodzi tylko o ten konkretny przykład ty przy wyliczaniu tego mojego przykładu co za x wstawiałeś ? I co byś zrobił gdyby był przedział np (1;4) ? Wiem że męczę ale chcę to zrozumieć wkużają mnie takie zadania bazujące na granicy
31 gru 00:24
Kasia: nie wiedziałam że tak można dzięki eta
31 gru 00:24
Godzio: np. 2 albo 3
31 gru 00:25
Kasia: Eta jeszcze jedno ten przedział jest domkniety ?
31 gru 00:26
Eta: Niech Cię nie wkurzają, szkoda zdrowia emotka
31 gru 00:27
Kasia: no ale jak byś wstawił 3,5 to by był dodatni
31 gru 00:27
Eta: Podałaś otwarty ( 1,3 )
31 gru 00:28
Kasia: a ty zamalowałaś kropeczki emotka
31 gru 00:29
Eta: Nie, co tam "kropeczki" ? ..... przedział jest ( 1,3)
31 gru 00:30
Eta: Wartości ujemne są pod osią ( czyli bez miejsc zerowych)
31 gru 00:32
Kasia: Dzięki wam kochani już to rozumie emotka Dawno tranu nie jadłam i pewnie to od tego emotka
31 gru 00:33
Ania: dla x∊(0 ; 2) wyrażenie [|x|(x−2)]/x|x−2| jest równe : a −1 b 0 c 1 d 2 Bardzo proszę o pomoc
2 sty 16:06
bart: jezeli dla calego przedzialu wychodzi to samo to podstaw sobie np 1emotka [] − to jest w tym rownaniu nawias czy bezwzgledna wartosc?
2 sty 16:10
bart: Jezeli []nawias to −1 a jezeli || bezwzgledna wartosc to 1 emotka
2 sty 16:10
tomekgdansk17: Prosze o pomoc w zadaniu https://matematykaszkolna.pl/forum/71689.html
2 sty 16:11