pytanie
?: witam co by się stało gdyby na maturze obliczono objetość bryły z całkowania?
3 gru 23:11
Mateusz: Najprawdopodobniej dostałbys zero punktów.
3 gru 23:13
Mateusz: za metodę za wyni raczej nie
3 gru 23:14
Jack:
no nie wiem właśnie, bo ponoć w kluczu jest furtka dla takich nietypowych (lecz poprawnych)
rozwiązań.
3 gru 23:14
danny: Ja uważam, że jeśli tok rozumowania jest dobry ale poprawny powinno się takie prace zaliczać −
i za tą nietypową metodę (rzadko spotyka się całkę na maturze) powinno się przyznać dodatkowe
punkty.
3 gru 23:27
Bogdan:
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA OCENIANIA ZADAŃ OTWARTYCH
Rozwiązanie zadania oceniane jest według tego jak daleko dotarł rozwiązujący na drodze do
całkowitego rozwiązania zadania. Rozwiązanie zadania przydzielane jest do jednej z
następujących kategorii:
1. rozwiązanie, w którym nie ma istotnego postępu;
2. został dokonany istotny krok w kierunku rozwiązania, ale nie zostały pokonane zasadnicze
trudności zadania;
3. zostały pokonane zasadnicze trudności zadania, ale w trakcie ich pokonywania zostały
popełnione błędy, usterki;
4. zasadnicze trudności zadania zostały pokonane bezbłędnie, rozwiązanie zadania nie zostało
dokończone lub w dalszej części rozwiązania wystąpiły poważne błędy merytoryczne;
5. zasadnicze trudności zadania zostały pokonane bezbłędnie, jednak dalsza część rozwiązania
zadania zawiera usterki (błędy rachunkowe, zgubienie rozwiązań, brak wyboru właściwych
rozwiązań itp.):
6. zadanie zostało rozwiązane bezbłędnie.
Nie ma w tej informacji o ocenianiu zadań zastrzeżenia dotyczącego metod stosowanych
w rozwiązywaniu zadań. Stosuje się zasadę: za każde poprawne i pełne rozwiązanie, również
inne niż podane w kluczu odpowiedzi, przyznaje się maksymalną liczbę punktów należnych za
zadanie.
Odpowiedź na pytanie: "co by się stało, gdyby na maturze obliczono objętość bryły
z całkowania?" jest następująca: nic by się nie stało, jeśli wszystkie kroki rozwiązania
byłyby poprawne, prowadzące prosto do rozwiązania i bez błędów rachunkowych,
dostałbyś maksymalną liczbę punktów przypisanych do zadania.
4 gru 01:03
Gustlik: Dokładnie tak. Bogdan ma rację. Sam rozmawiałem z egzaminatorami z OKE Wrocław na ten temat −
powiedzieli mi, że można stosować nawet metody nie objęte szkolnym programem nauczania, byleby
tylko zadanie zostało rozwiązane poprawnie. Poza tym sam przeglądałem schemat i opis oceniania
zadań otwartych na stronie CKE www.cke.edu.pl − tam, gdzie było kilka sposobów na rozwiązanie
− za każdy była przyznana maksymalna liczba punktów, jeżeli zadanie było rozwiązane poprawnie.
4 gru 02:17
?: dzięki za odpowiedź
4 gru 17:32