matematykaszkolna.pl
rozwiazywanie rownan nierownosci ADA: Mam pytanie odnosnie schematu rozwiazywania rownan, nierownosci z wartoscia bezwgledna! *z defin. korzystam tylko i wylacznie gdy jest sam modul bez dodatkowych niewiad. liczb *szukam liczb zerujacych przedzialy i okreslam czy modul jest dod czy uj. i wtedy zmieniam znak jak tu: https://matematykaszkolna.pl/strona/1805.html wtedy gdy mam duzo modulow w jednym rownaniu/nierown lub w czyms takim: 2*|x−4| nie rozumiem czemu raz musze korzystac z tej metody raz z tej... prosze o wytlumaczenie....
6 lis 18:27
ADA: nie wiem czy zrozumiale wytluczalylam moj problem: **tutaj nie moge korzystac z wart. bezwzgl: 2|1−3x|=3x w tym przypadku musze postapowac jak tu: https://matematykaszkolna.pl/strona/1805.html ***a tutaj moge korzystac z defin. : |3−x|<x
6 lis 18:30
Basia: bo co innego jeden moduł nawet rozbudowany np. | |x−5|+2| a co innego suma, różnica, iloczyn lub iloraz modułów w tym drugim przypadku różne moduły różnie się w tych przedziałach zachowują czysto teoretycznie chyba nie da się tego jaśniej wytłumaczyć
6 lis 18:32
ADA: aha, przypadek gdy mam jeden modul to z defin. a gdy kilka modulow badz iloczyn, suma to juz z tymi przedzialami tak?
6 lis 18:33
Basia: na a w jaki sposób chcesz skorzystać z definicji w tym przypadku 2|1−3x|+|6−2x|<11 ? w przykładzie, który podajesz jako pierwszy możesz korzystać z definicji po przekształceniu do postaci |1−3x|=32x 1−3x=32x lub 1−3x=−32x 1=92x lub 1=32x x = 29 lub x=23
6 lis 18:43
Basia: odp. do poprzedniego wpisu: TAK
6 lis 18:44