matematykaszkolna.pl
rozwiąż układ równań julkol: rozwiąż układ równań;
 3x−1 
a){ 5x+y=17 b){

+3y−4=15
 5 
 3y−5 23 
x−5y=19

+2x−8=

 6 3 
1 lis 18:48
aga: a) 5x+y=17 y=17−5x x−5y=19 x=19+5y 5(19+5y)+y=17 x−5y=19 95+26y=17 x−5y=19 26y=17−95 x−5y+19 26y= −78| :26 x−5y=19 y= −3 x−5y=19 y= −3 x−5(−3)=19 y= −3 x+15=19 y= −3 x=19−15 y= −3 x= 4
1 lis 23:55
Bogdan: To przestarzały sposób rozwiązywania układów równań metodą podstawiania, bardzo pracochłonny i czasochłonny. Metodą podstawiania można rozwiązywać układy równań , ale bez ich przepisywania. 1. 5x + y = 17 ⇒ y = 17 − 5x 2. x − 5y = 19 ⇒ x − 5(17 − 5x) = 19 ⇒ x − 85 + 25x = 19 ⇒ 26x = 104 ⇒ x = 4 1. y = 17 − 20 = −3 Odp.: x = 4 i y = −3
2 lis 00:06
Gustlik: Bogdan − rozwiązujesz większośc zadań tymi samymi metodami, co ja. Ja też tępię to przepisywanie 20 razy jednego rownania. Ja nie wiem, kto wymyslił to przepisywanie, ale tu znów moszę przejechać się po nauczycielach, bo to oni wpajają uczniom, że mają przepisywać cały układ, wraz z tym równaniem, z którym nie można nic zrobić, dopóki nie rozwiąze się drugiego równania. Wygląda to tak, jakbyś chciał jechać sobie z Łodzi do Warszawy robiąc "po drodze" 2o rund do Wrocławia i z powrotem. A tak poza tym do układów równań liniowych najlepsza jest wg mnie metoda przeciwnych współczynników. Pozdrawiam.******
2 lis 02:19
mi: tylko, że przeciwnych współczynników nie zawsze "widać' słabszy uczeń sięga po podstawiania, bo nie wie jak zrobić, żeby otrzymać przeciwne współczynnikiemotka z tym przepisywaniem zgadzam się, tylko to jest stara szkoła i często egzaminatorzy odejmują punkty, jak ktoś opuści drugie równanie, bo nie ma co tam robić......więc chyba lepiej nauczyć ucznia , tak, żeby nie tracił niepotrzebnie punktów....emotka
2 lis 06:47