matematykaszkolna.pl
^^ karo: mógłby mi ktoś wytłumaczyć ten przykład?
 2 
(−0,4)11:(−

)8
 5 
28 paź 17:28
Basia: zamień 0,4 na ułamek zwykły, napisz co dostałeś (dostałaś)
28 paź 17:51
karo:
 4 5 2 
(−

)11*(−

)8=(−

)11*(−1)8
 10 2 5 
29 paź 10:56
karo: .
29 paź 18:15
Jack: 4/10 skróci się przez 2.
29 paź 18:28
karo: zrobiłam to przeciez
30 paź 11:42
Basia: ale źle (−410)11*(−52)8 = (−25)11*(−25)−8 = (−25)11−8 = (−25)3= − 8125
30 paź 11:48
karo: nierozumiem tej drugiej linijki.. chodzi mi tu o −(25)−8
30 paź 14:50
Basia:
 1 1 bn 
(ab)−n =

=

=

= (ba)n
 (ab)n 
an 

bn 
 an 
krótko mówiąc minus w wykładniku "odwraca" ułamek (−25)−8 = (−52)8 a trzeba tak zrobić, żeby mieć te same podstawy −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− jest jeszcze inny sposób (−25)11*(−52)8 = (−25)3+8*(−52)8= (−25)3*(−25)8*(−52)8 = (−25)3*[ (−25)*(−52)]8= (−25)3*18= (−25)3*1= (−25)3*= −8125
30 paź 14:58
karo: aha. dziękujeemotka
31 paź 11:06