matematykaszkolna.pl
doprowadź do jak najprostszej postaci dada: [(a−b)⁻¹ (a−b)− a+b / a+b] · 2 (ab)⅓= zapisałam pół strony i jeszcze bardziej to skomplikowałam / to jest kreska ułamkowa
22 paź 16:58
dada: hmm... nie musicie rozwiązywać całego, tylko mi podpowiedzcie jak zacząć... proszę
22 paź 19:02
Jack: mogłabyś zapisać to za pomocą ułamków? Łatwiej będzie coś przeczytać. U {a} {b} − tylko bez spacji pomiędzy "U" i nawiasami.
22 paź 19:04
dada: [(a⅓−b⅓)⁻¹ (a−b)− a+ba⅓+b⅓ · 2 (ab)−⅓= niestety da się tylko tak
22 paź 19:48
Jack:
 1 
ok, wiesz że można zapiasć a−1 jako

? Skorzystaj z tego Dalej skorzystaj ze wzoru
 a 
skróconego mnożenia dla sprawdzenia ułamka do wspólnego mianownika− chyba że po drodze okaże się to niepotrzebne...
22 paź 19:53
dada: ok, dzięki będę próbować
22 paź 19:58
dada: kurde, chyba jestem jakaś tępa... nadal wychodzą mi dziwne rzeczy... możesz mi kawałek rozpisać...? emotka
22 paź 20:42
Jack:
a−b 2(a+b) 


a1/3−b1/3 (a1/3+b1/3)ab 
wspólny mianownik jak widzę, to będzie (a1/3−b1/3)(a1/3+b1/3)ab.
22 paź 20:50
dada: ZROBIŁAM tylko ciekawe czy dobrze.... a to na ocenę... wyszło mi −2 Mam teraz taką małą prośbę, może mi ktoś napisać rozwiązanie, ale tak dokładnie, bo chciałam sprawdzić... a trochę kiepsko idzie mi korzystanie z edytora równań
23 paź 09:57
dada: Hej, pomóżcie, nie chce dostać z pracy domowej 3
23 paź 13:52