ola: co jest większe
1. kQ/a2 czy 2kQ/9a2
2. kQ/a2 czy 2kQ/a2
3. kQ/9a2 czy 2kQ/a2
proszę o pomoc
16 paź 19:40
Bogdan:
Co to jest?
Co znaczy Q, k ?
Podaj treść zadania. Czy oczekujesz, że ktoś będzie odgadywał, co masz na myśli?
16 paź 22:12
mila: | | 2 | |
to jest całość to tylko |
| z całości |
| | 9 | |
widzisz 2 razy większe
spróbuj 3 przykład
jutro tu zagladnę
16 paź 23:18
Jack:
a może to zależy jeszce od znaku k i Bogdan ma rację?
16 paź 23:30
Gustlik: To mi wygląda na zadanie z fizyki − z elektrostatyki. Tam jest wzór na natężenie pola
elektrycznego:
| | kQ | | N*m2 | |
E= |
| , k=9*109 |
| ← stała
|
| | r2 | | C2 | |
gdzie:
Q − ładunek wytwarzający pole − źródło pola
r − odległość od tego ładunku
Czyli w zasadzie będzie tak, jak napisała mila, bo k jest dodatnie, a jeżeli źródłem pola jest
ładunek ujemny o tej samer wartości bezwzględnej, to wektor pola zmieni tylko zwrot, wartość
natężenia będzie taka sama.
17 paź 00:21
Bogdan:
Witaj Gustliku. Zgodzisz się ze stwierdzeniem, ze osoba podająca zadanie powinna
określić, wyjaśnić oznaczenia użyte w swoim pytaniu? Można się oczywiście domyśleć, o czym
pisze autor wpisu, opowiadam się jednak za wyraźnym i jednoznacznym opisem treści
zadania. Jeśli pada pytanie do wpisującego zadanie: "co to jest?", to jest to sygnał skierowany
do wpisującego zadanie o niedopełnieniu wymogu pełnego przedstawienia treści zadania.
17 paź 00:34
Gustlik: Ja wiem o tym ale tylko napisałem, ze wygląda mi to na zadanie z fizyki. Oczywiście osoba
pisząca zadanie powinna sformułować je precyzyjnie, wtedy wiadomo dokładnie, o co chodzi.
Pozdrawiam.
17 paź 01:16