matematykaszkolna.pl
:) M4ciek: Widzialem juz kilka zadan z chemii to i ja poprosze o pomoc emotka Uzupelnij substraty w podancyh rownaniach reakcji.Wpisz wspolczynniki stechiometryczne i niezbedne katalizatory. Podam przyklad: a) CH3 − CH2 − CH2 − Cl + NaOH → CH3 − CH2 − CH2OH +NaCl W Tym prosze o pomoc: e) ..............................................→CH3 − O − CH3 + H2O Przepraszam za polskie znaki emotka
16 paź 16:15
M4ciek: Podbijam
16 paź 16:35
Mateusz: reakcja e) to reakcja otrzymywania eterów następuje odwodnienie alkoholi w wysokiej temperaturze katalizatorem jest stężony kwas siarkowy(VI)
16 paź 16:45
Mateusz: a zapomniałem o przykładzie a) tu to masz podstawową reakcje otrzymywania alkoholi przebiega ona w srodowisku wodnym wiec nad strzałką dopisujesz H2O wspołczynniki stechiometryczne juz chyba dobierzesz bo to czysta matematyka
16 paź 16:49
M4ciek: Szczerze to jestem zielony z chemii i nie wiem jak to zrobic emotka Moze zaczne od tego: Czy jestem w stanie nauczyc sie o zwiazkach jednofunkcyjnych na poniedzialek , nie umiejac nic ?
16 paź 16:53
Mateusz: Acha no to inna sprawa nie wiem ale raczej nie bardzo wszystkiego nie opanujesz zalezy tez jakim programem idziesz jezeli na rozszerzeniu bo wnioskuje to po reakcji e) etery przerabia się na rozszerzeniu na podstawie juz nie jezeli natomiast jestes na podstawie to byc moze ze dasz rade
16 paź 16:55
M4ciek: No to tak: jestem na podstawie , mam godzine chemii w tygodniu i to w 3 klasie emotka Nawet nie wiedzialem , ze to rozszerzenie. Nauczycielka podala nam zadania powtorzeniowe i podobne zawsze daje na spr. wiec musialbym sie tego nauczyc i co mi radzisz emotka ?
16 paź 16:57