:)
M4ciek: Widzialem juz kilka zadan z chemii to i ja poprosze o pomoc

Uzupelnij substraty w podancyh rownaniach reakcji.Wpisz wspolczynniki stechiometryczne i
niezbedne katalizatory.
Podam przyklad:
a) CH
3 − CH
2 − CH
2 − Cl + NaOH → CH
3 − CH
2 − CH
2OH +NaCl
W Tym prosze o pomoc:
e) ..............................................→CH
3 − O − CH
3 + H
2O
Przepraszam za polskie znaki
16 paź 16:15
M4ciek: Podbijam
16 paź 16:35
Mateusz: reakcja e) to reakcja otrzymywania eterów następuje odwodnienie alkoholi w wysokiej
temperaturze katalizatorem jest stężony kwas siarkowy(VI)
16 paź 16:45
Mateusz: a zapomniałem o przykładzie a) tu to masz podstawową reakcje otrzymywania alkoholi przebiega
ona w srodowisku wodnym wiec nad strzałką dopisujesz H2O wspołczynniki stechiometryczne juz
chyba dobierzesz bo to czysta matematyka
16 paź 16:49
M4ciek:
Szczerze to jestem zielony z chemii i nie wiem jak to zrobic

Moze zaczne od tego:
Czy jestem w stanie nauczyc sie o zwiazkach jednofunkcyjnych na poniedzialek , nie umiejac nic
?
16 paź 16:53
Mateusz: Acha no to inna sprawa

nie wiem ale raczej nie bardzo wszystkiego nie opanujesz zalezy tez
jakim programem idziesz jezeli na rozszerzeniu bo wnioskuje to po reakcji e) etery przerabia
się na rozszerzeniu na podstawie juz nie jezeli natomiast jestes na podstawie to byc moze ze
dasz rade
16 paź 16:55
M4ciek: No to tak: jestem na podstawie , mam godzine chemii w tygodniu i to w 3 klasie

Nawet nie wiedzialem , ze to rozszerzenie.
Nauczycielka podala nam zadania powtorzeniowe i podobne zawsze daje na spr. wiec musialbym sie
tego nauczyc i co mi radzisz

?
16 paź 16:57
Mateusz: Co ja ci moge poradzic chyba tylko tyle zebys wziął podręcznik tam na początku tematu
jednofunkcyjne pochodne węglowodorów masz taką tabelke z najwazniejszymi grupami funkcyjnymi
radziłbym zebys to dobrze najpierw przestudiował i nauczył się odrozniac związki potem mysle
ze pojdzie jak po masle a co do eterów to w sumie nie wiem czyzby były juz na podstawie nie