matematykaszkolna.pl
Trudne procenty Darth Mazut: Witam! Niestety problem nad którym rozmyślałem wczoraj przyszedł dziś do mnie i już nie z czystej ciekawości muszę rozwiązać zadanie ale z musu. Wczoraj ktoś o nicku Justyna umieścił podobne zadanie, niemniej jednak mało kto się nim zainteresował, przedstawię może zadanie i sposób w jaki się do niego zabrałem. Prosiłbym użytkowników o zweryfikowanie czy mój tok myślowy jest poprawny: "Jola i Bartek wyruszyli jednocześnie z tego samego domu do szkoły. Długość kroku Joli jest o 10% mniejsza od długości kroku Bartka, ale Jola robi w tym samym czasie o 20% korków więcej niż Bartek. Kto pierwszy dotrze do szkoły?" przyjąłem więc takie hipotetyczne jednostki i mam tak: 10 kroków * [1m] = 10m/t (w tym samym czasie) 12 kroków * [0,9m] = 10,8m/t (w tym samym czasie) wychodzi że Jola jest wydajniejsza o 8% Czy dobrze myślę? Pozdrawiam, z góry dzięki!
28 wrz 15:38
think: Darth Mazut dla mnie to rozwiązanie jest bez zastrzeżeń, sama bym chciała tego typu zadania robić równie elegacko, ale jakoś prosty sposób ich rozwiązywania mi umykaemotka
28 wrz 15:48
Darth Mazut: No, mi trudniejsze sposoby czasem nie idą, a że zadanie trzeba zrobić to zabieram się za nie tzw. 'po wojskowemu' właśnie metodą prób i błędów albo na takich podstawianych jednostkach
28 wrz 16:02