matematykaszkolna.pl
z MIŚ: prosta równoległa do prostej y=12x−5 i przechodząca przez punkt P=(2,0) ma równanie?
25 wrz 21:49
Kejt: y=ax+b
 1 
prosta będzie równoległa wtedy, gdy będzie ten sam współczynnik a. więc mamy: a=

 2 
a przez punkt będzie przechodzić jeśli będzie spełniała równanie: 0=2a+b podstawiasz "a" i liczysz"b", potem wpisujesz to do wzoru ogólnego(tego na górze).
25 wrz 21:51
MIŚ: 0=1+b b=1
25 wrz 22:00
think: a czy 1 + 1 = 0
25 wrz 22:01
MIŚ: y=12 x −1
25 wrz 22:01
think: bo wg tego co napisałeś to tak...
25 wrz 22:02
think: teraz jest ok emotka
25 wrz 22:02
Kejt: jakim cudem "1" po przerzuceniu na drugą stronę ma ten sam znak? skoro Twoim zdaniem b=1, to: 0=1+b 0=1+1 0=2?
25 wrz 22:02
MIŚ: b=−1 y=12−1
25 wrz 22:02
Kejt: właśnie, tak lepiej emotka
25 wrz 22:02
MIŚ: mój błąd
25 wrz 22:03
Kejt:
 1 
jeszcze "x" przy

;>
 2 
25 wrz 22:03
MIŚ: tak
25 wrz 22:05
Bogdan:
 1 
Zadanie: Prosta równoległa do prostej y=

x−5 i przechodząca przez punkt P=(2,0) ma
 2 
równanie? Rozwiązanie:
 1 1 
k1: y =

x − 5, a =

 2 2 
 1 
k2; y = ax + b, P∊k2, k2∥k1 ⇒ a =

,
 2 
 1 1 
y =

(x − 2) ⇒ y =

x − 1
 2 2 
i po ptokach, za dużo tu było gadania przy tak banalnym zadanku.
26 wrz 01:28
Eta: Witam Bogdanie emotka Tak często zastanawiam się, dlaczego w tego typu zadaniach prawie wszyscy "szukają" tego "b" ? "krótko i na temat" jeżeli a= 12 i P(2,0) to równanie prostej : y= a( x−xP) + yP
 1 
y=

( x −2)
 2 
 1 
y=

x −1
 2 
no i rzeczywiście ....."po ptokach" emotka
26 wrz 01:38
Bogdan: To efekt schematycznego uczenia w szkole, dodam − bezmyślnego uczenia, a także bezmyślnego przyjmowania wiedzy przez uczniów.
26 wrz 01:43
Eta: Ciągle aktualne: "takie mamy Rzeczypospolite, jakie młodzieży chowanie" emotka
26 wrz 01:46