matematykaszkolna.pl
Witam :] Maciek: Przepraszam za brak polskich znakow emotka 1.Funkcja g(x)=ax , gdzie a jest rozwiazaniem rownania 16x2−33x+2=0,jest malejaca.Oblicz g(−0.25). 2.Dla jakich wartosci parametru k dane rownanie ma jedno rozwiazanie? I3x−1I=k 3.Wyznacz zbior wartosci funkcji f(x)=25x−10*5x+9 Dziekuje za pomoc emotka Mam male problemy z klawiatura. Nie chodzi o alt z shiftem.
16 wrz 21:08
think: 1. a jest rozwiązaniem równania: 16x2 − 33x + 2 = 0 Δ = 961 Δ = 31
 33 + 31 
x1 =

= 2
 32 
 33 − 31 1 
x2 =

=

 32 16 
 1 
ponieważ g(x) jest malejąca to a∊(0,1) także 2 odpada i a =

 16 
 1 
g(x) = (

)x
 16 
musisz tylko policzyć
 1 1 
g(−

) = (

)−1/4 = ...
 4 16 
2. ponieważ wartość bezwzględna przyjmuje tylko wartości dodatnie to dla k > 0 ma po dwa rozwiązania, dla k = 0 ma jedno rozwiązanie i dla k < 0 nie ma rozwiązania.
16 wrz 23:16
Bogdan: rysunek Szkic do zadania 2.
16 wrz 23:31
think: 3. f'(x) = 25xln25 − 5x*10ln5 = 0 5x(5xln25 − 5ln25) = 0 ⇒ 5xln25 = 5ln25 ⇒ 5x = 5 ⇒ x = 1 f(0) = 1 − 10 + 9 = 0 f(1) = 25 − 50 + 9 = − 16 ← czyli to jest minimum zatem funkcja osiąga wartości <−16,)
16 wrz 23:39
Gustlik: Ad 3) Można to zrobić bez pochodnych, bo w LO na ogół pochodnych już nie ma: f(x)=25x−10*5x+9 t=5x>0 f(t)=t2−10t+9
 −b 10 
t=p=

=

=5 >0 (spełnia założenie)
 2a 2 
q=f(5)=52−10*5+9=25−50+9=−16 ZW=<−16, +∞)
17 wrz 01:13
Tomasz: Zad. 1. g(x) = 2−4x Zad 2. Dwa rozwiązania są dla 0 < k < 1. Jedno rozwiązanie jest dla k = 0 lub dla k ≥ 1. Zad 3. Trzeba wyznaczyć zbiór wartości funkcji bez wyznaczania pochodnych, tak, jak zrobił Gustlik.
17 wrz 12:16
think: Tomasz racja w ty drugim zrobiłam błąd, moje niedopatrzenie...
17 wrz 12:26
bibi: a brak w LO uważam osobiście za jakąś niedorzecznośćemotka
17 wrz 12:42
bibi: oczywiście miałem na myśli brak w LO pochodnychemotka
17 wrz 12:42
wojtek: odkopuję. nie rozumiem rozwiązania Gustlika, chociaż pewnie jest najprostsze z możliwych. p i q to współrzędne wierzchołka funkcji kw. f(t), a wierzchołek ten leży na poziomej asymptocie funkcji wykładniczej f(x)? Dlaczego −16 również należy do zb. wartości?
20 mar 19:30