Bogdan:
Gustliku − walczysz z kluczeniem przy rozwiązywaniu zadań, namawiasz do − jak mówisz
− "nie jechania do Rzymu przez Krym", ale w tym przypadku nie jesteś konsekwentny.
Nauka działań z procentami jest przekazaniem wiedzy o zastosowaniu matematyki w życiu
codziennym, należy tu moim zdaniem unikać tworzenia proporcji, bo tworzymy niepotrzebnie
dodatkowy zapis i to jest właśnie jazda do Rzymu przez Krym. Jeśli mamy obliczyć, jakim
procentem jednej liczby jest druga liczba, to dzielimy je przez siebie i mnożymy przez 100%,
tak, jak jest tu
2407 pokazane. Osobiście jestem przeciwnikiem stosowania proporcji
w zadaniach z procentami, bo ten szablon eliminuje zdroworozsądkowe myślenie. Człowiek
z manierą stosowania proporcji w zadaniach z procentami lub np. z cenami stosuje ją bezmyślnie
nie rozumiejąc zagadnienia, które rozwiązuje.