matematykaszkolna.pl
Prosze Kamil: https://matematykaszkolna.pl/strona/2407.html prosze o wytłumaczenie zadanian bo chce sie upewnić
12 wrz 15:18
sushi_ gg6397228:
ilosc ulgowych 

=...
przez wszystkie bilety 
12 wrz 16:03
Kamil: a inaczej jak rozwiązać?
12 wrz 19:32
żorż: rozwijając w szereg fouriera funkcję f(x)=esinx
13 wrz 00:27
Gustlik: Można proporcją: 280 − 100 % 126 − x %
 126*100 
x=

=45
 280 
13 wrz 01:04
Bogdan: Gustliku − walczysz z kluczeniem przy rozwiązywaniu zadań, namawiasz do − jak mówisz − "nie jechania do Rzymu przez Krym", ale w tym przypadku nie jesteś konsekwentny. Nauka działań z procentami jest przekazaniem wiedzy o zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, należy tu moim zdaniem unikać tworzenia proporcji, bo tworzymy niepotrzebnie dodatkowy zapis i to jest właśnie jazda do Rzymu przez Krym. Jeśli mamy obliczyć, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba, to dzielimy je przez siebie i mnożymy przez 100%, tak, jak jest tu 2407 pokazane. Osobiście jestem przeciwnikiem stosowania proporcji w zadaniach z procentami, bo ten szablon eliminuje zdroworozsądkowe myślenie. Człowiek z manierą stosowania proporcji w zadaniach z procentami lub np. z cenami stosuje ją bezmyślnie nie rozumiejąc zagadnienia, które rozwiązuje.
13 wrz 11:15