matematykaszkolna.pl
POMOCY! Stefi: 1.Oblicz wartość wyrażenia. Wynik przedstaw w postaci liczby dziesiętnej.
 3 
[(

−1−(1,5)−1]−2
 4 
2.Oblicz:
 2 
a) 9*[(1,5)−1+9−1,5]−27

 3 
 81 2 1 
b)[(

−0,75/(1

3−(0,125)

]−2
 625 3 3 
 1 2 
(w przykładzie b)

jest potęgą tak jak −

w przykładzie a))
 3 3 
5 wrz 19:35
Kejt: masz tu wzory:
 1 
a−n=

 an 
nam=a<span style="font-family:times; margin-left:1px; margin-right:1px">mn podaj wyniki, to sprawdzę.
5 wrz 19:46
Kejt: tam jest amn
5 wrz 19:47
Stefii: dzięki, w 1 zad. wyszło mi 2,25 mam nadzieję że dobrze wykorzystałam wzór teraz zabieram się za zad.2emotka
5 wrz 19:52
Kejt: 1. się zgadza emotka
5 wrz 19:56
Stefii: nie wiem co robię źle ale w przykładzie a) wychodzą mi jakieś pierdoły
5 wrz 19:59
Stefii:
 2 
co mam zrobić z końcówką czyli 27−

?
 3 
5 wrz 20:01
Kejt: mm.. tam jest 2723?
5 wrz 20:03
Stefii: tak
5 wrz 20:04
Kejt:
 1 1 1 
2723=(

)23=3

=

 27 729 9 
5 wrz 20:07
Stefii: łoo nigdy bym na to nie wpadła ehh...
5 wrz 20:09
Kejt: to tylko połączenie tych dwóch wzorów naraz
5 wrz 20:10
Stefii: jak dla mnie to stanowczo za dużo
5 wrz 20:13
Stefii: nieee, znowu jakieś kosmiczne liczby mi wychodzą w tym a) ale za to w b) wyszło mi 4 to chyba dobrze?
5 wrz 20:17
Kejt: trochę to to niewyraźnie napisane.. tam ma być taki duży ułamek?
5 wrz 20:18
Stefii: tak... a mogę prosić o rozwiązanie przykładu a)?
5 wrz 20:21
Kejt:
 10 
wiesz ile powinno wyjść? mi wychodzi 2

..
 81 
5 wrz 20:26
Stefii: tak sprawdzałam w odpowiedziach przed chwilą i w przykładzie a) powinno wyjść 2 a przykładzie b) 4 ale z tym także się przeliczyłam bo faktycznie moj wynik to tez 4 ale znalazlam wlasnie w starym zeszycie brata ten sam przyklad i tam środek rozwiazania bardzo różni się od tego co ja popisałam, ja już tego nie ogarniam
5 wrz 20:31