matematykaszkolna.pl
Planimetria Kamil: Pole kwadratu, którego przekatna jest o 2cm dłuższa od boku jest równe: A)2(2+1)cm2 B)(12+82)cm2 C)68cm2 D)(2+1)cm2
11 sie 14:08
Kejt: podaj mi wzór na przekątną kwadratu.
11 sie 16:59
robinka: rysunekspróbuj coś pomyśleć sam Kamil !
11 sie 17:18
Kamil: a+2*a
11 sie 18:12
Kamil: pomózcie bo nie jestem pewny czy dobrze prosze
11 sie 18:13
Kejt: podaj mi wzór na przekątną kwadratu..
11 sie 18:14
Kamil: d=a2
11 sie 18:15
Kamil: prosze pomóz dalej
11 sie 18:16
Kejt: dobrze. W zadaniu masz podane, że przekątna jest o 2cm dłuższa od boku. więc w tym przypadku możemy też zastosować ten wzór: d=a+2 d=a2 wystarczy przyrównać: a2=a+2 i rozwiązać. wiesz jak?
11 sie 18:17
Kamil: no pewnie
11 sie 18:17
Kejt: to rozwiązuj. i podaj wynik.
11 sie 18:18
Kamil: a tamto na samy poczatku dobrze
11 sie 18:18
Kamil: a2=a+2/:2
11 sie 18:20
Kejt: to co napisała robinka? tak, jest dobrze. to jest to co napisałam.. d=a+2
11 sie 18:20
Kejt: najpierw musisz przerzucić "a" na jedną stronę.
11 sie 18:21
Kamil: moje zle tak to na samej górze
11 sie 18:21
Kejt: tak. źle.
11 sie 18:21
Kamil: a2−a=2
11 sie 18:24
Kejt: dobrze. teraz wyłącz "a" przed nawias.
11 sie 18:25
Kamil: a(2−1)=2
11 sie 18:26
Kejt: teraz podziel przez to w nawiasie i usuń niewymierność z mianownika.
11 sie 18:27
Kamil: a(2−1)=2/:(2−1)
11 sie 18:27
Kejt: dalej?
11 sie 18:29
Kamil: a=2(2+1)
11 sie 18:37
Kejt:
 2 
dlaczego mnożysz? przecież dzieliłeś.. a=

 2−1 
usuń niewymierność z mianownika.
11 sie 18:40
Kamil: zle wynik mi wyszedł
11 sie 18:41
Kamil: odpowiedz Kejt
11 sie 18:43
Kejt: musisz pomnożyć przez odwrotność, czyli:
 2 2+1 
a=

*

=...
 2−1 2+1 
11 sie 18:43
Kamil: odpowiedz na moje pytanie Kejt prosze
11 sie 18:48
Kejt: tak, źle.. patrz co napisałam..
11 sie 18:49
Kamil: nie umiem zapisać tych znaczków
11 sie 18:52
Kejt: których?
11 sie 18:52
Kamil: napiszesz mi dalej i te nawiasy z liczbami bo nie umiem tego napisać
11 sie 18:53
Kamil: dalej za niewymiernością
11 sie 18:53
Kamil:
11 sie 18:54
Kejt: zapisz to na kartce i policz. mi podaj sam wynik końcowy.
11 sie 18:55
Kamil: prosze napisz bo ja i tak tych znaczków nie napisze szybko a moze nawet wogóle bo sie znimi męcze
11 sie 18:56
Kejt: nie rozumiem o co Ci chodzi..
11 sie 18:56
Kamil: mam prośbe zebys mi napisał dalej zadanie i nawiasy prosze
11 sie 21:10
Kejt: napisała* nie potrafisz tego pomnożyć?
11 sie 21:10
Kamil: Kejt napisz
11 sie 21:11
Kamil: nie wiem jak zapisać to w tych nawiasach
11 sie 21:13
robinka : Kamil poćwicz usuwanie niewymierności z mianownika emotkahttps://matematykaszkolna.pl/strona/1134.html
11 sie 21:16
Kejt:
2(2+1) 

=...
(2−1)(2+1) 
o to chodzi?
11 sie 21:17
Kamil: o to i jeszcze dalej ok
11 sie 21:18
Kamil: napisz mi prosze
11 sie 21:18
Kamil: podaj prosze jak to napisać
11 sie 21:20
Kejt: w mianowniku korzystasz ze wzoru skróconego mnożenia: (a−b)(a+b)=a2−b2 a z licznikiem sobie poradzisz.
11 sie 21:20
Kamil: przeciez wiem mi wychodzi odp a
11 sie 21:21
Kejt: no to w czym problem..
11 sie 21:22
Kamil: w liczniku chyba powinno być 2(2+2
11 sie 21:23
Kamil: a nie +1 chyba
11 sie 21:23
Kamil: co Kejt?
11 sie 21:23
Kamil: odpowiedz na moje pytanie Kejt
11 sie 21:24
Kamil: jestes
11 sie 21:25
Kamil: czy ktoś to moze sprawdzić bo chyba dobrze myśle
11 sie 21:25
Kejt: po wymnożeniu wychodzi 22+2.. czy Ty nie miałeś wyłączania czynnika przed nawias?..
11 sie 21:25
Kamil: czyli ja zle robie sorry nie bądz zły na mnie
11 sie 21:27
Kamil: zgoda
11 sie 21:27
Kejt: przyswój to wreszcie.. jestem dziewczyną.
11 sie 21:27
Kamil: aha
11 sie 21:29
Kejt: tak. dobrze. powinna wyjść odpowiedź A. skoro już wiesz to nie muszę Ci pomagać..
11 sie 21:31
Kamil: 2(2+1) w liczniku
11 sie 21:33
Kamil: w mianowniku 22−12=2−1=1
11 sie 21:37
robinka : tak w mianowniku 1 emotka Kamil poćwicz z tej stronki zadania z uwalnianiem mianownika z niewymierności !
11 sie 21:48
Kamil: dobrze
11 sie 21:50
Kamil: bedziesz jeszcze robinka , napisze potem zadanie dobrze
11 sie 22:04
robinka : dobrze emotka ale spokojnie kamil jak mnie nie bedzie to znajdzie się ktoś inny kto Ci na pewno pomoże tylko cierpliwości emotkaemotka
11 sie 22:05
Kejt: Robinko.. obawiam się, że ja byłam ostatnią osobą..
11 sie 22:06
Maciek: Można też tak emotka 2a2=a2+4a+4 0=−a2+4a+4 Δ=16−4*(−1)*4 Δ=32 Δ=42
 −4−42 −4+42 
a1=

a2=

 −2 −2 
 −4(1+2) −4(1−2) 
a1=

a2=

 −2 −2 
a1=2(1+2) a2=2(1−2) <0 więc odpada emotka
12 sie 00:01
robinka : a2+a2=(a+2)2 2a2=a2+4a+4 a dalej tak jak już napisał Maciek emotka
12 sie 00:04
Maciek: Tyle ,że to chyba dla Kamila za trudny sposób
12 sie 00:06
robinka : własnie, dlatego nie został przedstawiony
12 sie 00:07
Kejt: zaraz zacznie pytać.. i trzeba mu będzie kilka godzin wyjaśniać.. ech. a było tak pięknie..
12 sie 00:08
robinka : hehe
12 sie 00:08
Maciek: I co Kejt próbowałaś to od Godzia ?
12 sie 00:08
Kejt: ja już zapomniałam, że on coś dawał zaraz rzucę okiem.
12 sie 00:09
robinka : zastanawiam się kto zawinił, gdzie był nauczyciel... dlaczego wcześniej nie zauważył problemów Kamila emotka
12 sie 00:09
Kejt: Robinko.. nauczycieli to zbytnio nie obchodzi.. pewnie dla świętego spokoju dawali mu 2 albo była interwencja rodziców u nauczyciela i jakoś wyciągał...
12 sie 00:11
Maciek:
 a+b−c ab 
Kejt chodziło mi o to z tym r=

aby udownodnić ,że (a−c)(b−c)=

 2 2 
12 sie 00:11
Maciek: Bo ja to wkoncu olałem emotka
12 sie 00:12
Kejt: Nie poddawaj się Nie pozwól żeby jakieś zadanie Cię pokonało, nawet jeśli to zadanie od Godzia. Ja się zabieram za nie jeszcze raz.
12 sie 00:13
Maciek: A ja sobie akurat Kiełbasę rozwiązuję i jestem na dziale funkcji−ogólnie emotka
12 sie 00:14
Kejt: Kiełbasy niestety nie mam.. będę musiała sobie sprawić niedługo.. brr.. funkcje..
12 sie 00:15
Maciek: No ja mam i zadania w niej zawarte póki co nie są jakoś "bardzo trudne" w porównaniu z zadaniami Godzia,Ety itp. Mam 2 części z P+R emotka
12 sie 00:16
Maciek: Kup sobie na wakacje przed 3 klasą ,a teraz lepiej robić to co "tutejsi" dają do zrobienia emotka Tymczasem ja lecę spać
12 sie 00:17
Kejt: mm.. maturę zdaję w 4 emotka a zakupię pewnie wcześniej.. dobranoc. ;>
12 sie 00:18