matematykaszkolna.pl
Wykaż: Eta: Zadania dla Kejt , Maćka ........ ewentualnie dla "mutanta" emotka 1/ wykaż,że dla liczb rzeczywistych nieujemnych a,b,c zachodzi nierówność:
 a+b+c a b c 


+

+

 1+a2+b2+c2 1+a2 1+b2 1+c2 
2/ W kwadracie ABCD o boku długości 1 punkty E i F są środkami odcinków AD i CD i G jest punktem przecięcia odcinków CE i BF. Udowodnij,że długość odcinka IAGI= 1
11 sie 00:29
Maciek: Eta spróbuję jutro emotka znaczy dzisiaj ale jak wstanę ,Dobranoc
11 sie 00:35
Eta: ok:emotka ...... Miłych snów Dobranoc emotka
11 sie 00:37
Godzio: ja spróbuję ale rozwiązania nie napiszę emotka ta nierówność kojarzy mi się tylko z jednym
11 sie 00:38
Eta: Pomyśl nad najprostszym rozwiązaniem zad1/ ( 1 minuta i po bólu
11 sie 00:42
Godzio: Musisz mi dać chwilkę
11 sie 00:49
Eta: no jak dla Ciebie to ........30 sek emotka
11 sie 00:51
Godzio: począwszy od za 5 min
11 sie 00:51
Eta: Kejt ............ no dawaj zad2/ emotka
11 sie 00:52
Eta: Ejjjjj ...... Godzio emotka
11 sie 00:53
Godzio: idę po szklankę wody podobno to coś daje w myśleniu może w tedy coś zobaczę
11 sie 00:56
Eta: Ja właśnie piję herbatkę z........ ( rumem emotka i cierpliwie czekam
11 sie 01:04
Godzio: Nie mam pojęcia proponuję żebyś poszła spać a ja jeszcze posiedzę jutro bym dam rozw. do sprawdzenia
11 sie 01:14
Eta: okemotka Dobranoc, miłych snów
11 sie 01:21
bzzz: Etaemotka a ja co mam robić? emotka emotka emotka ja chcę, ja potrafię to zadanko
11 sie 10:44
Maciek: Rozumiem ,że w zad.1 należy sprowadzić to wszystko do wspólnego mianownika emotka ?
11 sie 11:18
bzzz: Maciek, ja tam wolałam rozbić lewą stronę na trzy ułamki emotka
11 sie 11:42
Bogdan: Dzień dobry. Witaj Eto emotka, przepraszam, że wchodzę w zadania nie adresowane do wszystkich, ale widzę, że zadania 1 nie udało się dotąd ruszyć, więc zdecydowałem się postawić pierwszy krok. Zauważamy, że przy podanym założeniu: a ≥ 0, b ≥ 0, c ≥ 0 wyrażenia w mianownikach są dodatnie, w licznikach są nieujemne oraz że:
a a 

<

1 + a2 + b2 + c2 1 + a2 
b b 

<

1 + a2 + b2 + c2 1 + b2 
c c 

<

1 + a2 + b2 + c2 1 + c2 
Wystarczy teraz wykonać drugi krok emotka
11 sie 12:26
Bogdan: i dodam, że ta droga w zadaniu 1 jest zgodna ze wskazówką bzzz emotka
11 sie 12:30
bzzz: taaak Bogdan, tylko moja wskazówka kończyła się na tym co było po lewej stronie a Ty im właściwie podałeś już gotowca emotka
11 sie 13:38
Godzio: O czyli wczoraj pomysł miałem dobry tylko już nie pisałem
 1 + a2 + b2 + c2 − 1 − a2 
0 ≤ a *

+ b * .... + c * ....
 (1+a2+b2+c2)(1+a2) 
 b2 + c2 
0 a *

+ b * .... + c * ....
 (1+a2+b2+c2)(1+a2) 
c.n.d
11 sie 17:37
Bogdan: Spróbuj Godzio zrobić drugi krok inaczej i prościej.
11 sie 18:16
Godzio: rysunek α + β = 90
 5 5 
a + b =

=> b =

− a
 2 2 
 1 
a2 + d2 =

 4 
 1 
d2 =

− a2
 4 
d b 

=

a d 
d2 = b * a
 5a 
0,25 − a2 =

− a2
 2 
0,5 = 5a
 5 
a =

 10 
 5 5 
b =


 2 10 
 565 45 25 
b =

=

=

 10 10 5 
 25 
b =

 5 
 1 5 
cosβ = U{a}{

= 2a =

 2 5 
z tw. cos c2 = b2 + 1 − 2bcosβ
 20 25 5 
c2 =

+ 1 − 2 *

*

 5 5 5 
 4 * 5 
c2 = 5 −

 5 
c2 = 1 c = 1 c.n.d. Narazie prostszego sposobu nie mam
11 sie 18:25
Godzio: próbowałem dowieść że to trójkąt równoramienny ale nie moge coś dowieść że tan kąt pomiędzy b i c jest równa β
11 sie 18:26
Godzio: poprawka:
 4 4 
c2 =

+ 1 −

 5 5 
... c = 1 bo coś namieszałem w tym podnoszeniu do kwadratu
11 sie 18:34
Godzio: Co do tego 1 to nie mam pomysłu na 2 krok
11 sie 18:35
Kejt: wartość maksymalna funkcji kwadratowej to po prostu wierzchołek paraboli, tak?
11 sie 18:42
Godzio: funkcji kwadratowe o ramionach skierowanych do dołu i to wtedy max jest wierzchołek emotka
11 sie 18:44
Kejt: chodzi mi dokładnie o to zadanie 4. z wczoraj.. w wersji rozszerzonej.. co nam daje wyliczenie p?
11 sie 18:48
Godzio: p to miejsce zerowe w tym wypadku dzięki niemu obliczymy drugie miejsce zerowe x1 = p x2 = ? xw = 1
 x1 + x2 
xw =

 2 
2xw − x1 = x2
11 sie 19:05
Bogdan: rysunek Zadanie 1. Drugi krok polega na dodaniu stronami nierówności zapisane w kroku pierwszym i natychmiast otrzymujemy rozwiązanie. Zadanie 2. Zachęcam do rozwiązywania zadań z figurami geometrycznymi metodami geometrii analitycznej, niekiedy ta droga jest prostsza. Tak można postąpić w zadaniu 2. Nakładamy "sprytnie" na rysunek kwadratu układ współrzędnych i oznaczamy:
 1 1 
A(1, 1), B(0, 1), C(0, 0), D(1, 0), E(1,

), F(

, 0).
 2 2 
Tworzymy równania prostych: k zawierającej punkty C, G, E oraz m zawierającej punkty B, G, F.
 1 
k: y =

x, m: y = −2x + 1
 2 
Współrzędne punktu G wyznaczamy rozwiązując układ równań zawierający równania prostych k i m.
 2 1 
Otrzymujemy: G = (

,

).
 5 5 
Wyznaczamy długość odcinka AG: |AG| = (1 − 2/5)2 + (1 − 1/5)2 = 1 co należało udowodnić.
11 sie 19:19
Eta: rysunek podaję taki dowód: ΔCGF ~ Δ BCF w skali 1:2 ( uzasadnić) to: ICGI= x i IBGI= 2x dla x>0 Prowadzimy prostą AM II do prostej EC otrzymująac punkty N i M ΔMNM przystaje do ΔCGM ( uzasadnić ) to IBNI = ICGI = INGI= x i prosta AM jest symetralną odcinka BG zatem ΔABG jest równoramienny o ramieniu długości IABI= IAGI =1 c.n.u emotka Twierdzenie jest prawdziwe dla każdego kwadratu o boku długości "a" to: IAGI= a dla a >0
11 sie 21:11
Bogdan: Witaj Eto . Twoje pierwsze zadanie bardzo mi się podoba . Widzę, że sama zadajesz zadania wymagające trochę pomyślunku, bo te, które na forum się pojawiały w ostatnich tygodniach w większości przypadków sprawiały wrażenie, jakby były przeznaczone dla poprawkowiczów i dlatego nie udzielałem się tu ostatnio, zresztą nie było mnie jakiś czas w domu. Pozdrawiam
11 sie 21:54
Eta: Witam Bogdanie emotka Staram się jak mogę podnosić poprzeczkę, bo rzeczywiście przez dłuższy czas na forum zadania , które się pojawiały były na poziomie szk. podstawowej. Mam wątpliwości czy poprawkowicze zdołają poprawić tę maturę, skoro mają takie elementarne braki,że Pozdrawiam, życzę miłego wypoczynku
11 sie 22:13
Kacper: biorę emotka
6 lut 07:56