matematykaszkolna.pl
Proszę o pomoc.. m.: Witam emotka Wiem,że są wakacje, ale proszę o pomoc... Jak rozwiązać takie przykłady, czyli
 1,25 
proszę o wytłumaczenie krok po kroku jak to zrobić... 1)12*

 3,75*0,3 
 113  3*0,8 
2)

*

 112*14  117  
 89*1516 5 
3)

:

 0,3:25  0,1*412  
 1,2*52 414 : 0,01 
4)

:

 0,16*14 6,25*425 
 25:212 
5)

Będę bardzo wdzięczna za pomocemotka Dziękujęemotka
 37*116 
6 sie 17:20
AS: Podaję odpowiedzi
 5 2 12 
1)

2)

3) 1 4) 1764

5) 2
 9 15 17 
6 sie 17:43
think: napiszę tak, załatw najpierw licznik, później mianownik, pamiętaj zasadzę, że dzielenie przez
 1 1 
ułamek to mnożenie przez jego odwrotność. Mnożenie 1

*14 to 1*14 +

*4 lub
 2 2 
 3 

*14 i musisz ujednolicić wyrażenia, albo masz ułamki zwykłe, albo dziesiętne.
 2 
6 sie 19:11
think: z braku laku zrobimy 4 przykład tylko i wyłącznie poglądowo
 5 
1,2*

 2 
 
 1 
4

: 0,01
 4 
 

:

=
 1 
0,16*

 4 
 
 4 
6,25 *

 25 
 
12 5 

*

10 2 
 
 1 1 
4

:

 4 100 
 

:

=
16 1 

*

100 4 
 
 1 4 
6

*

 4 25 
 
6 5 

*

5 2 
 
17 1 

:

4 100 
 

:

=
4 1 

*

25 4 
 
25 4 

*

4 25 
 
3 
17 

* 100
4 
 3*25 3 

:

= 3*25 : 17*25 =

=

1 

25 
 1 17*25 17 
6 sie 19:27
AS: Dokładam regyły działań na ułamkach
 b a*c + b 
a

=

 c c 
a c a*c 

*

=

b d b*d 
a c a*d 

:

=

b d b*c 
6 sie 19:28
think: AS nie spytam jak Ci wyszła ta odpowiedź do 4
6 sie 19:33
think: ehh tam w mojej ostatniej linijce rozwiązania powinny być nawiasy mianowicie: (3*25) : (17*25) bo bez nawiasów zdaje się, że reguła nakazuje wykonywać po kolei działania od lewej do prawej.
6 sie 19:35
AS: Poprawka do zad. 4
 8 
176

 17 
6 sie 20:00
think: AS ale jak Ci to wyszło.... ?
6 sie 20:08
think: hehehe no widzisz a jednak zapytałam, choć miałam tego nie robić
6 sie 20:09
AS: Sam się o to pytam.
 3 
Oczywiście − wynik

 17 
6 sie 21:06
Eta: zad4) skracająac otrzymujemy:
0,6*5 4,25*100 3 1 3 3 

:

=

*

=

=

0,04 1 0,04 425 0,04*425 17 
emotka
8 sie 00:03