matematykaszkolna.pl
rozw. równanie monika: 22x*9−2*63x−1+42x−1*34x−2=0
21 cze 21:16
Kejt: podpowiedź: rozbij 9 i 4 na potęgi (np. 16=42) a 6 na 3*2.
21 cze 21:41
Lucyna: monika mam tylko jedno pytanie, czy tam jak jest 22x*9 po dziewiątce nie ma żadnej potęgi?
21 cze 21:54
monika: nie ma potęgi
21 cze 21:58
monika: a sory jest x!
21 cze 21:58
monika: 9x
21 cze 21:59
Godzio: 22x * 32x − 2 * 63x−1 + 24x − 2 * 34x − 2 = 0
 1 1 
62x

*63x +

* 64x = 0 6x = t t > 0
 3 36 
1 1 

t4

*t3 + t2 = 0 / * 36
36 3 
t4 − 12t3 + 36t2 = 0 / : t2 bo t > 0 więc można podzielić t2 − 12t + 36 = 0 (t − 6)2 = 0 t = 6 6x = 6 x = 1
21 cze 22:13
Lucyna: no i wszystko jasne
21 cze 22:15
Eta: To zmienia postać rzeczyemotka 9x= 32x 22x*32x= 62x oraz 42x−1= 24x*14 i 64x−1= 64x*16 podstawiając otrzymujemy: 62x−2*63x*16 +64x*136=0 62x( 1 −13*6x +136*62x)=0 62x=0 −−− sprzeczność podstawiamy za 6x= t 62x= t2 , t>0 136t213t+1=0 Δ=0 t=13*18= 6 6x= 61 x=1
21 cze 22:18
Lucyna: najśmieszniejsze jest, że znałam odpowiedź, bo podstawiłam jedynkę i mi wyszłoemotka, tylko zgadywanie odpowiedzi to taka odpowiedź niesatysfakcjonująca, nie daje pewności, że nie ma innej możliwości. Za Chiny nie mogłam tego do jakiegoś sensownego wyrażenia zwinąć. No cóż... widać nie tylko ja grzeszę niechlujstwem , ale ja w odróżnieniu do innych mogę sobie za to zjeść krówkę aby zrekompensować poniesiony trudemotka
21 cze 22:24
Godzio: byś się podzieliła
21 cze 22:25
Lucyna: no baaa, na taką okazję bym kupiła nawet worek krówekemotka ale obawiam się, że nie mieszkamy w pobliżu....
21 cze 22:27
Godzio: No niestety, na następną okazję już się przygotuję emotka
21 cze 22:29
Lucyna: kupisz krówki i będziesz sobie nimi umilał chwile za każdym razem gdy zadanie wyprowadzi Cię w malinyemotka zresztą powinnam się zastanowić, czy Cię powinnam częstować krówką do tej pory mam w pamięci pewien trójkąt równoramienny i wpieranie mi pewnej własności, której tam nie ma
21 cze 22:32
Godzio: Oj tam ! Pomylić się każdemu mogło
21 cze 22:33
Lucyna: No mogłoemotka ale już nie masz u mnie już takiego autorytetu nie no żartujęemotka dzięki temu zapamiętam na amen tą własnośćemotka jakoś nie przypominam sobie aby przewinęła się gdzieś w czasie mojej edukacji, a ciekawa rzeczemotka
21 cze 22:37
Godzio: Od tamtej pory to mi się też wbiła w głowę że to tylko w równobocznym
21 cze 22:40
Lucyna: wiesz to Twoje zadania, to wszystko bym chyba łykła, ale najbardziej mi w nim przeszkadzało, że nie zgadzało się z moim pojęciem zadań z maksymalizacji polaemotka te zadania nierozerwalnie kojarzą mi się z pochodną... w liceum robiliśmy w ten sposób.
21 cze 22:44
Godzio: No właśnie o to w tym chodziło żeby to z pochodnej zrobić tylko nie wpadłem na to , pochodne to ja dopiero w podstawie umiem także sama wiesz jak jest
21 cze 22:46