matematykaszkolna.pl
.. Arek: Metoda podstawiania 4x=6−4y / /2 2x+3=y 2x=3−2y 2x+3=y / −2x−3 y=−2x−3 2x=3−2y 2x=3−2(−2x−3) y=−2x−3 2x=9+4x //2 y=−2x−3 x=4,5+2x y=−2x−3 he
16 cze 17:45
konrad509: Ale kombinacje emotka 4x=6−4y 2x+3=y 4x=6−4(2x+3) 4x=6−8x−12 4x+8x=6−12 12x=−6 x=−1/2 2*(−1/2)+3=y −1+3=y y=2
16 cze 17:51
Arek: Wiem ze istnieją 2 sposoby rwania metody podstawiania ale wolał bym ta 1 moja
16 cze 17:55
konrad509: Metody są dwie, ale nie podstawiania. Jedna z nich nazywa się metodą podstawiania, a druga metodą przeciwnych współczynników. To co zrobiłem to jest metoda podstawiania emotka
16 cze 17:57
Arek: wynik rzeczywiście ma wyjść y=2 x=−0,5 ale ja takiego czegoś się nie uczyłem wiec trochę było by dziwne w szkole. Uczymy sie tak a ja robię tak
16 cze 18:00
mila: Arek jak juz miałeś 2x=3−2y trzeba było podstawic to do drygiegorównania po lewej stronie 4x=6−4y/:2 2x+3=y 2x=3−2y/:2 3−2y+3=y x=1,5−y 6=3y /:3 x=1,5−y 2=y x=1,5−2 y=2 x=−0,5 y=2
16 cze 18:00
Arek: mila dzięki o to mi chodziło, kurce czasami zdaje mi sie e rozumie bo znam kolejności działań ale tak nie jest
16 cze 18:02
Arek: 3−2y+3=y możesz wytłumaczy skąd to
16 cze 18:10
bbb: LOL
16 cze 18:13
nn: αβδΩ
16 cze 18:14
bbb: wynik rzeczywiście ma wyjść y=2 x=−0,5 ale ja takiego czegoś się nie uczyłem wiec trochę było by dziwne w szkole. Uczymy sie tak a ja robię tak
16 cze 18:15
bbb: ββ≈≥≤Ωδ
16 cze 18:15
bbb: hello
16 cze 18:15
mitek: hello
16 cze 18:15
konrad509: mila dzieląc to '4x=6−4y' przez 2 otrzymał takie coś '2x=3−2y'. Potem w tym drugim równaniu zastąpił 2x, tym co wyszło z pierwszego równania, czyli 3−2y.
16 cze 18:17
Arek: czyli podstawianie z 1 niewiadoma. THX tym co pomogli
16 cze 18:25