matematykaszkolna.pl
1 dziara: dzisiaj mam cos takiego poprosze krok po kroku 9<span style="font-family:times; margin-left:1px; margin-right:1px">13
6 cze 12:01
dziara: dobra cos nie wyszlo zaraz napisze jeszcze raz
6 cze 12:02
dziara: czy 9 podniesione do petgi 1/3 to to samo co 3
6 cze 12:06
Lucyna: nie to jest pierwiastek 3go stopnia z dziewięć 39 tak jak 38 = 2 czyli to jest taka liczba, która 3−krotnie pomnożona przez siebie daje 8 U Ciebie tylko 39 pomnożony przez siebie 3krotnie daje 9emotka
6 cze 12:11
Kakimoshi: mała uwaga − w potęgach nie działają duże ułamki U (te małe u to nie wiem ) 91/3=393 bo wtedy byłoby że (3)3=9, a tak nie jest bo 3*3*3=3*3=33 emotka
6 cze 12:11
dziara: ok czaje juz
6 cze 12:12
dziara: a to jeszcze takie pytanko czy z ta postacia mozna jezcze cos zrobic 39 bo 39 = 332 dobrze to tak?
6 cze 12:14
Lucyna: nie da się z tego wyciągnąć liczby, ale w Twoim zadaniu to bardziej polega na sprowadzeniu do wspólnej podstawy i porównanie wykładników potęg:
 1 
913 >

 3 
(32)13 > 3−1 323 > 3−1 teraz porównujemy wykładniki potęg i czy:
2 

> −1 ? owszem jest zatem to prawdaemotka
3 
6 cze 12:15
dziara: i czy to sie da jakos skrocic?
6 cze 12:15
Lucyna: ale po co? masz tylko sprawdzić czy ta nierówność jest prawdziwa, w tym celu nie musisz upraszczać ani dokładnie wyliczać.
6 cze 12:16
dziara: no ale sie tak naucze moze
6 cze 12:22
Lucyna: emotka dziarunia, sprawdź takie coś: 4−1, 41/2, 42, 4−1/2 i ułóż od najmniejszego do największego a potem sprawdź jak to się ma do wykładników potęg, czy te wykładniki też przypadkiem nie układają się od najmniejszego do największegoemotka wtedy zobaczysz, że nie musisz znać wartości liczby aby wiedzieć, która z tych wartości jest większa.
6 cze 12:29