matematykaszkolna.pl
obliczenia Marta: 1. Wykonaj działania. podaj koniecznie założenia. Przedstaw w postaci ułamka nieskracalnego. a) {(2− [x2 − x+1]/4x3+4 }* [4x2+8x+4]/3−x ) : 10−x−3x2/x2−9 b) [(2x4−16x)/x2+2x+4] : {[(x2−4x+4)/3] −3 } * [(2+5x−3x2)/(x2+2x)]
5 cze 13:47
Basia: ad.a napisz to porządniej ad.b czy to jest
 2x2−16x x2−4x+4 2+5x−3x2 
( [

+2x+4 ] : [

−3 ] ) *

 x2 3 x2+2x 
czy
 2x2−16x x2−4x+4 2+5x−3x2 
[

+2x+4 ] : ( [

−3 ] *

)
 x2 3 x2+2x 
czy jeszcze coś innego
5 cze 14:04
Amaz: takie rzeczy to w pamięci, tylko musiałbym to zobaczyć w ładniejszej formie. Dam Ci wskazówke jak to zrobić: powyciągaj wszędzie przed nawias co się da, wylicz delte tam gdzie są równania kwadratowe i zamień je na postać iloczynową, potem coś powinno się skracać...
5 cze 14:06
Amaz: takie rzeczy to w pamięci, tylko musiałbym to zobaczyć w ładniejszej formie. Dam Ci wskazówke jak to zrobić: powyciągaj wszędzie przed nawias co się da, wylicz delte tam gdzie są równania kwadratowe i zamień je na postać iloczynową, potem coś powinno się skracać...
5 cze 14:06