matematykaszkolna.pl
Tylko mi wytłumacznie jak [proszę] Tomek:
 x3−2x2−4x+8 
Mam takie zadania

i mam to przedstawić używając symbolu wartości
 x+2 
bezwzględnej, w książce jest ładnie pokazane jak to rozwiązac lecz ja nie wiem co się z czego wzięło
 x3−2x2−4x+8 
więc tak:

=
 x+2 
x2(x−2)−4(x−2) 

= to rozumiem przed nawias wyłączenie
x+2 
(x2−4)(x−2) 

= tego własnie nie rozumiem, może jest to spowodowane ,ze jestem w 1
x+2 
klasie LO, ale może ktoś mi to wytłumaczy emotka dalej to wygląda tak:
(x−2)(x+2)(x−2) 

to juz czaje...
x+2 
Pozdrawiam
13 maj 14:23
Tomek.Noah: x2(x−2)−4(x−2) wyciagasz wspolna liczbe przed cale wyrazenie np ba−ac=a(b−c) a wiec (x−2)(x2−4)
13 maj 14:26
Tomek: kurde nie wiedziałem nawet ,ze istnieje coś takiego emotka Jestem 1 klasa Lo Mam pytanko ja chce zdawać matmę rozszerzoną i na razie sam sie uczę. Skończyłem już robić liczby, wartosc bezwzgledna i kończe trygonometrie. Co polecacie "zrobić do przodu" przez wakacje funkcja kwadratowa czy ciągi, moze logartymy. Czy z tych tematów mogłbym sam sie nauczyć?
13 maj 14:32
Tomek: Czy któryś z tych tematów*
13 maj 14:33
Tomek.Noah: idz jak am sz w programie emotka a to co ci napisalem to zakres gimnazjalny
13 maj 14:36
Godzio: najlepiej funkcja kwadratowa − ona praktycznie w każdym innym dziale jest (a właściwie jej cząstka) emotka
13 maj 14:37
Tomek.Noah: najlepiej powtor funkcjie liniowa a potem f. kwadratowa emotka
13 maj 15:00