matematykaszkolna.pl
Fisieeenka: Nie rozumiem zbytnio zadanka.. A raczej jego drugiej części. Jak ten wykres mam narysować.? Oblicz: f(−3), f(−2), f(−1), f(0), f(1), f(2), f(3). Na podstawie otrzymanych wyników naszkicuj wykres funkcji f: R→R. a). f(x)=x2−2x−1 b). f(x)=−12x2+212
6 maj 23:21
Fisieeenka: rysunekWyniki do podpunktu a mam następujące: f(−3)=14 f(−2)=7 f(−1)=2 f(0)=−1 f(1)=−2 f(2)=−1 f(3)=2 Czy to ma wyglądać tak.?
6 maj 23:30
Fisieeenka: O co chodzi w tym f: R→R .? proszę o pomoc.!
6 maj 23:32
Fisieeenka: rysunekpodpunkt b. f(−3)=1 f(−2)=2,5 f(−1)=3 f(0)=2,5 f(1)=1 f(2)=−1,5 f(3)=−5 tak to ma wyglądać.? Ponawiam pytanie. o co chodzi z f: R→R .?!
6 maj 23:45
Gustlik: Licząc f(−3), f(−2), f(−1), f(0), f(1), f(2), f(3) podstawiasz te liczby za x do wzoru funkcji i w ten sposób otrzymasz kilka punktów leżących na paraboli i możesz teraz narysować tę parabolę. Natomiast oznaczenie f: R→R oznacza, że funkcja odwzorowuje zbiór liczb rzeczywistych w zbiór liczb rzeczywistych, czyli z polskiego na nasze: dziedziną, czyli zbiorem X jest R i zbiorem Y jest tez zbiór R, choć przy funkcji kwadratowej będzie to przedział <q, +∞) gdy a>0 lub (−∞, q> gdy a<0, q oznacza współrzędną yw wierzchołka paraboli,
 −Δ 
liczymy ją ze wzoru q=

.
 4a 
6 maj 23:51
suseł: rysunek Osią symetrii paraboli jest zielona prosta : x = 1 więc punkt symetryczny do A jest A' f( −2) = 7 = f( 4) to zaznacz na swoim rysunku f( −3) = 14 = f( 5)
6 maj 23:52
suseł: Teraz na drugim rysunku zaznacz na zielono oś symetrii tej paraboli i znajź brakujace punkty symetryczne po lewej stronie i tak dokończysz rysując tę brakujacą część paraboli emotka
6 maj 23:57
suseł: Po prawej stronie "primy" przy punktach się zamazały , sorryy emotka
7 maj 00:01
Fisieeenka: dziękuję.emotka
7 maj 00:06
suseł: Rozumiesz już o co "biega" ? emotka
7 maj 00:07
Fisieeenka: no tak, tak.emotka
7 maj 00:19