matematykaszkolna.pl
pomocy Misia: Jak to rozwiazacz pośród 7 dziewczyn, 4 blondynki i 3brunetki losujemy 2, ktore pojada limuzyna na bal. oblicz prawdopodobienstwo ze limuzyna pojedzie conajmniej 1 blondynka
7 kwi 21:56
nunaa: zdarzenie: A−pojechała co najmniej 1 blondynka (czyli albo blondynka i brunetka albo obie były blondynkami) B−pojechała brunetka D: losowanie 2 spośród 7 dziewczyn narysuj sobie drzewo, wtedy to ładnie zobaczyszemotka
 4 3 4 
wychodzi (z reguły mnożenia i dodawania na drzewach), że P(A)=

*

+

*
 7 6 7 
 3 3 4 6 

+

*

=

 6 7 6 7 
 6 
P(A)=

 7 
jak się nie pomyliłam to jest dobrzeemotka
7 kwi 22:45
Gustlik: Nunaa, po co drzewka? Drzewkami trudniej, najprościej kombinacjami:
 7! 
|Ω| = C72 =

= 21
 2!*5! 
A − pojedzie co najmniej 1 blondynka A' − pojadą 2 brunetki − zdarzenie przeciwne (dopełnienie)
 3! 
|A'| = C32 =

= 3
 2!*1! 
 3 1 
P(A') =

=

 21 7 
 1 6 
P(A) = 1−P(A') = 1 −

=

 7 7 
7 kwi 23:20
nunaa: według mnie to jest najbardziej łopatoligiczny sposóbemotka ale to kwestia gustu hehe
7 kwi 23:22
ola: nie ma kombinacji w szkole średniej
7 kwi 23:24
nunaa: są, nawet w tym roku w podstawie programowej do matmy kombinacje są.
7 kwi 23:35
ola: nie ma 10b uczeń zlicza obiekty w prostych sytuacjach kombinatorycznych , niewymagających użycia wzorów kombinatorycznych, stosuje zasadę mnożenia na podstawie informatora 2010 strona 17
7 kwi 23:55
ola: Podstawa programowa obowiązująca w tym roku 10. Elementy statystyki opisowej. Teoria prawdopodobieństwa i kombinatoryka 1) średnia arytmetyczna, średnia ważona, mediana, odchylenie standardowe, 2) zliczanie przypadków w prostych sytuacjach kombinatorycznych. Zasada mnożenia, 3) obliczanie prawdopodobieństwa w przypadku skończonej liczby zdarzeń elementarnych.
8 kwi 00:02
Gustlik: Na szczęście są jeszcze nauczyciele, którzy przerabiają kombinatorykę. Ja nie wiem, co za ... (− wykropkuję, bo nie chcę kląć) układa ten program − przeciez kombinatoryka jest PODSTAWĄ prawdopodobieństwa, a nie drzewka. Drzewka są dobre w rozwiązywaniu zadań dwuetapowych (I etap − losowanie urny, II etap − losowanie kul), a nie w losowaniu kart z talii, uczniów z klasy itp., bo wtedy robi się dużo dłużej. A kombinacjami − proste wzory i zadanie rozwiązane w trzech linijkach i w ciągu 3 minut.
10 kwi 00:08