matematykaszkolna.pl
Ania: Hej. Mam takie przykłady do rozwiązaniaemotikonka a jeśli jeszcze by mi ktoś je objaśnił to superemotikonka z2 - 16 = 0 z3 + z2 +z +1 = 0
2 gru 21:08
Miki: w 1/ widzisz różnicę kwadratów a2 -b 2 = (a-b)(a+b) czyli (z-4)(z+4) ok? w2/ grupujemy wyrazy by wyaczyc wspólny czynnik przed nawias z2(z+1) +(z+1) = (z+1)( z2+1) i tyle bo drugi nawias już sie nie rozłoży okemotikonka rozumieszemotikonkaemotikonka
2 gru 21:14
Fish: hmmm... z2 - 16= 0 z2 = 16 \ z= 4 lub z= -4 - są dwa rozwiązania, bo 4 podniesione do kwadratu daje 16 oraz (-4) podniesione do kwadratu daje 16
2 gru 21:15
Ania: a coś takiego.. PRZEDSTAWIĆ W POSTACI TRYGONOMETRYCZNEJ A)z= -3 + i B)z= 4-4i
2 gru 21:23
b.: aha, to takie buty emotikonka w takim razie w poprzednim zadaniu (z2+1) się rozłoży: z2+1 = z2 - i2 = (z-i)(z+i) emotikonka
2 gru 21:26
Ania: a dlaczego takemotikonka
2 gru 21:29
Miki: Ooooooo! liczby zespolone! a kto by sie połapał o co Wam chodziemotikonka i co macie w programie zmienia to postać rzeczy emotikonka myślałam ,że rozw. w zb. R emotikonka
2 gru 21:34
Ania: no kurcze zmieniaemotikonka a ja w sobote mam koło..
2 gru 21:36