matematykaszkolna.pl
? Haaaaaaanka: (x−2)(x+5)≥0
21 mar 10:48
21 mar 10:52
Haaaaaaanka: no dobrze ale po rozwiazaniu wychodzi: (x−2)≥0 (x+5)≥0 x≥ 2 x ≥ −5 i po wykonaniu rysunku wspolną czescią jest przedział <−5;2> a wiem ze wynik musi byc: (−,−5> ∪ <2, ) Czy mogłby ktoś poprawnie wykonać ten przykład?
21 mar 11:05
Jack: rysuneka=−5 b=2 Szukamy przedziałów, dla których wykres leży nad osią OX (przyjmuje wartości niemniejsze od 0).
21 mar 11:20
Cinu: to źle podpowiedzialem?
21 mar 11:43
Jack: przepraszam, nie sprawdziłem Twojego odnośnika − faktycznie wszystko jest w nim zawarte. Nie potrzebnie robiłem rysunek... Przynajmniej odpowiedzi nie napisałem emotka Nie wiem skąd bierzesz część wspólną obu przedziałów, Haaaaanko.
21 mar 11:50
Haaaaaaanka: rysuneknie rozumiem matmy jestem w 2 gimn i nie mam zielonego pojecia o tym, a nie rzoumiem poniewaz uczyliśmy sie w ten sposób, że patrzy się na to w którą stornę skierowany "jest dziubek" −−> tak wiem, wrecz smieszne nauczanie ale tak nam mowiono, a patrząc po tym wychodzi tak: x≥2 x≥−5
21 mar 12:04
Cinu: x≥2 wiec wiadomo ze jest tez wieksze od −5, masło maślane emotka
21 mar 12:11
21 mar 12:11
Nikka: podana nierówność jest nierównością kwadratową (nie rozbijamy jej na dwie nierówności) − pierwiastki można łatwo odczytać bo funkcja zapisana jest w postaci czynnikowej : x = 2 lub x = −5 Sprawdzamy a czyli współczynnik przed x2(jest dodatni, więc ramiona paraboli do góry) i rysujemy wykres paraboli tak jak to zrobił Jack. Sprawdzamy gdzie funkcja przyjmuje wartości dodatnie i równe 0 (część wykresu nad osią OX łącznie z miejscami zerowymi). Rozwiązaniem jest suma przedziałów (−, −5>∪<2,)
21 mar 12:20
Haaaaaaanka: juz rozumiem, dzikuje emotka
21 mar 12:25