25 lis 07:48
PietaX: Osoba czytająca Twój biznesplan jest zajęta, często ma inne problemy, z którymi musi się
zmagać. Świadomie i podświadomie ocenia Cię na podstawie sposobu wypowiadania się.
Zatem:
* niech Twój język będzie prosty;
* unikaj prób zmieszczenia w jednym zdaniu zbyt wielu pomysłów;
* niech każde zdanie wypływa logicznie z poprzedniego;
* nie szafuj przymiotnikami;
* przedstawiaj dane w formie tabeli tam, gdzie taka forma byłaby właściwa.
Jeśli doradca kredytowy lub kierownik działu kredytów znudzi się, czytając materiały,
prawdopodobnie nie podejdzie do Twojego projektu z właściwym zrozumieniem. Więc
przycinaj, przycinaj i jeszcze raz przycinaj tekst, zostawiając jedynie to, o czym
czytający naprawdę powinien zostać poinformowany. Zbyt szczegółowe opisy usuń.
Fakty i pomysły, które przedstawiasz, okażą się łatwiejsze do przyswojenia i wywrą
większy wpływ na czytającego, jeżeli będą tworzyły logiczną sekwencję. Unikaj serii
chaotycznych akapitów, nawet najlepiej sformułowanych. Upewnij się również, że to, co
znalazło się w jednym akapicie, harmonizuje z tym, co napisałeś w innym.
Nie przesadzaj, opisując swoje przedsięwzięcie.
Doradca kredytowy lub inwestor, czytając Twój plan
, myśli w kategoriach liczb. Słowa nie zrobią na nim wrażenia, chyba że zostaną poparte
dokładnymi wyliczeniami. Spróbuj zatem określać zjawiska liczbowo wszędzie tam, gdzie to
możliwe.
25 lis 08:18
25 lis 09:31