matematykaszkolna.pl
Wielomiany Legendre za pomocą wielomianów Czebyszowa Mariusz: Napisz funkcję w dowolnym języku programowania która wyrażałaby wielomiany Legendre za pomocą wielomianów Czebyszowa Wiemy że P0(x) = T0(x) ∑k=0nPk(x)Tn−k(x)=(n+1)Pn(x)
 1 
Tn(x)Tm(x)=

(Tn+m(x)+Tn−m(x)) , n ≥ m
 2 
2 mar 18:16
sata: Przytoczę słynny cytat autorytetu w dziedzinie informatyki D. Knuth'a: "Languages come and go, but algorithms stand the test of time" więc poznaj algorytm a jak już to zrobisz to zaimplementujesz to w dowolnym języku programowania nawet SCL inaczej zostaniesz nędznym klepaczem kodu na wieki wieków amen
4 mar 10:19
Mariusz: A ten znowu się odpalił Szkoda że nie ma kto usuwać tych jego bezsensownych wpisów
5 mar 13:58
Mila: sata nie cytuj mądrości różnych geniuszy, bo każdy z nas wie kim chce i może zostać. To nie Twoja sprawa. Wejdź na jakieś forum geniuszy i zmierz się z nimi. Gdy byłam studentką i na egzaminie zawahałam się z dowodem to Pan Profesor (34 letni− według nas geniusz) podszedł do tablicy, zabrał mi kredę i dopisał kilka znaków, dalej było dla mnie proste. Ty byś pewnie skomentował w stylu : "inaczej zostaniesz nędznym... Pozdrawiamemotka
5 mar 18:09
Mariusz: Samo zadanie jest łatwe Dla początkujących Udało mi się zapisać to w kodzie ale mój pomysł ma dość dużą złożoność obliczeniową zarówno czasową jak i pamięciową Jeżeli ktoś dopiero zaczyna bawić się programowaniem to zadanie nie jest aż takie złe
6 mar 01:52
Mariusz: Mila na matematyka.pl był podobny typ miodzio się nazywał Teraz już nie wchodzi i jakoś forum na tym wiele nie straciło
6 mar 01:54
sata: @Mila ten cytat ma tutaj akurat duży sens, praca programisty polega m.in na pisaniu programów mając dany algorytm w postaci listy kroków, schematu blokowego itd teraz pisząc program trzeba rozważyć różne możliwości weźmy dla przykłądu coś prostego algorytm generacji liczb pierwszych w prostym podejściu można to zrobić tak: Input n lp = 0 p = 2 While lp < n t = 1 For d = 2 To p−1 If p Mod d = 0 Then t = 0 Exit For End If Next If t = 1 Then Print p;" "; lp += 1 End If p += 1 Wend Print jednak dla dużych n robi nam się już problem ponieważ mamy tu złozonośc O(n2) można oczywiście ulepszać ten algorytm np poprzez eliminacje ze sprawdzania liczb parzystych złożonych dochodząc do znanych algorytmów jak sito Eratostenesa− jego też możemy ulepszyć dochodząc do algorytmu sita liniowego a finalnie sita Atkina−Bernsteina ten jakże prosty przykład pokazuje iż algorytmika to ciągła nauka i w zależności od tego co potrzebujemy możemy wykorzystać daną wersje algorytmu to o co pyta Mariusz a właściwie oczekuje napisania za niego też ma różne implementacje gorsze jak i lepsze ale one są ogólnie dostępne w literaturze w opracowaniach w tym przypadku należałoby sięgnąć do pozycji z metod numerycznych zaimplementować daną wersje algorytmu i wtedy ewentualnie pytać o szczegóły inaczej to jest poziom klepacza kodu ktoś napisze kopiuj/wklej cacy
6 mar 08:41