matematykaszkolna.pl
Ciekawe zadanie konkursowe Smacznego_zadania: Na ile maksymalnie kawałków można pociąć pizzę stosując n prostoliniowych cięć nożem? Skonstruuj równanie rekurencyjne i wyznacz jego rozwiązanie.
21 gru 20:21
ABC: jakie tam ono ciekawe, gdy byłem niemowlakiem już było w radzieckich zbiorach zadań rozpracowane a tu jest nowoczesna wersja https://en.wikipedia.org/wiki/Lazy_caterer%27s_sequence#References
21 gru 20:31
Smacznego_zadania: Dziękuję, gpt nie dopowiedział że nie kroi się przez środek
21 gru 20:38
wredulus_pospolitus: Ach ten 'durny' czat gpt ... jak on może nie wiedzieć, że pizzy przez środek się nie tnie
21 gru 21:29
Min.Edukacji: Nie każdy miał dostęp do ruskich zbiorów będąc niemowleciem😄
21 gru 22:54
kerajs: ABC was wkręca. W radzieckich zbiorach zadań pizza, jako produkt zgniłego imperializmu, nie mogła się pojawić. Ponadto, skąd człowiek sowiecki miałby wiedzieć jak pizza wygląda? Moim zdaniem zadanie jest nierozwiązywalne. Problemy: Jaka jest definicja kawałka. Czy szczątki uzyskane po tysiącu cięć to kawałki pizzy? A po milionie cięć? Czy geometria i wymiary noża pozwala na wykonanie wielu cięć, A precyzja cięcia? I w jaki sposób sprawić aby cięcie nie przemieszczało ciętych fragmentów? Zwiększając ilość cięć dochodzą kolejne: . Jaki nóż będzie rozcinał atomy na kwarki? A co gdy n jeszcze się zwiększy? To kolejny przykład nierealistycznego zadania z kontekstem realistycznym. Tu znacznie lepsze byłoby koło i sieczne.
22 gru 08:33
ABC: W piątek miałem wigiliię w szkole . Mówię do uczniów : Jak podzielimy tort na 3 części to każdy dostanie po 0.333 tak ? 3 razy 0.333 to 0.999 i 0.001 zostało na nożu przy krojeniu , wszystko się zgadza tak? Sprzeciwów nie było emotka
22 gru 09:01