matematykaszkolna.pl
6 klasa mam pytanie: mampytaniejeśliprostokąt ma10x3cmi jego długośc zmieniono o iles, to czy długośćtote 10cm czy te 3 cm chodz imi o to czy w konwencji jest szerokość x długość x wysokość czy też dłuższy bok to długość?
5 wrz 14:57
lol: co ja czytam emotkaemotkaemotka
5 wrz 17:52
olo: Rośnie kandydatka na przyszłą "ministrę"
5 wrz 18:27
mam pytanie: dobrze, jako przyszła "Ministra" chciałabym wiedzieć czy 10cmx 3cm to znaczy ze długość jest 10cm?
5 wrz 18:30
mam pytanie: jeśli to za trudne pytanie dla jaśnie oświeconych tutaj Matematyków i Matematyczek to sory
5 wrz 18:32
odpowiedź na pytanie: rysunek prostokąt ma dwa wymiary : długość i szerokość a x b lub b x a 10x3 lub 3x10 ( jeden czort)
5 wrz 18:39
mam pytanie: Dziękuję, właśnie o to mi chodziło emotka wolałam się upewnić
5 wrz 19:29
Mila: Najlepiej operować sformułowaniem: Długości boków prostokąta : 10 cm, 3cm.
5 wrz 19:48
Mila: I nie przejmuj się komentarzami takimi jak u Olo. Wpisuj zadania do rozwiązaniaemotka
5 wrz 19:49
Min.Edukacji: Wszystkie zadania Ci tu rozwiaza i w końcu mnie zastapisz😉
6 wrz 05:09
wredulus_pospolitus: wracając do tej kwestii −−− w matematyce przeważnie NIE operujemy zwrotami 'szerokość, głębokość'. Mówimy tylko o długości boku/−ów. Dlatego zobaczysz na przykład takie zadania: Mamy prostokąt o wymiarach a x b. Jeden z jego boków powiększono o c cm, drugi pomniejszono o d cm. Oblicz .... Wtedy w takim zadaniu należy rozpatrzeć DWA przypadki: 1. nowy prostokąt będzie miał wymiary (a+c) x (b−d) 2. nowy prostokąt będzie miał wymiary (a−d) x (b+c) Jeżeli autor zadania chce, abyśmy rozwiązywali tylko jeden z przypadków to wskaże nam to dodając: Mamy prostokąt o wymiarach a x b. Krótszy powiększono o c cm, drugi pomniejszono o d cm. Oblicz .... co daje nam odpowiedź który z przypadków (1 czy 2) będziemy wybierać. W matematyce nie korzystamy z szerokości i głębokości z bardzo prostego powodu − figurę zawsze można obrócić co często (zwłaszcza przy zadania z figur 3D) jest niezwykle pomocne w rozwiązaniu. Na co dzień używamy zestawu długość/szerokość/głębokość do rzeczy których nie można 'obrócić', np. nikt nie zamontuje grzejnika w taki sposób aby jego 'długość' stała się głębokością ... czy też intuicyjnie wiemy o który wymiar chodzi gdy mówimy "szerokość auta wynosi: ..." ze względu na to jak porusza się samochód (samolot, itd.)
6 wrz 11:02
Eta: Masz zdrowie emotka
7 wrz 19:30