matematykaszkolna.pl
To chyba geometria analityczna KKKK: Pytanko. Dlaczego w 0=ax+6 zmienia się przed szóstką na minus ax=−6? Aplikacja tak podaje.
30 lip 18:59
KKKK: Sześć jest po prawej w tym i następnym
30 lip 19:02
wredulus_pospolitus: przeniesienie 'na drugą stronę' zmienia znak tego co przenosisz 0 = ax+6 to tak samo jakbyśmy zapisali ax+6 = 0 emotka
30 lip 19:13
#a: Do czego takiego potrzebna jest aplikacja ?
30 lip 19:15
KKKK: Tak mi się wydawało, ale gdy mam 0=ax+6 to można się pomylić i zapisać ax=6, bo było po prawej i jest po prawej.
30 lip 19:20
KKKK: Albo −ax=6
30 lip 19:25
KKKK: Albo −ax−6=0 i to powinno być dobrze.
30 lip 19:34
wredulus_pospolitus: @19.20 <−−− nie @19.25 i 19.26 znaczą dokładnie to samo co wszystko inne wystarczy przemnożyć te równania przez (−1) emotka
30 lip 19:39
KKKK: Sorry nie umiem, nie ma 19.26.
30 lip 19:47
KKKK: Ok czyli post z 19:25 i 19:34 dobrze, ale trzeba pomnożyć przez (−1)?
30 lip 19:54
#a: emotka
30 lip 20:02
wredulus_pospolitus: czy trzeba ... nie ... nie trzeba równie dobrze mógłbym zapisać tak: 15ax = −90 co jest tym samym równaniem ... ale ... ALE ... pamiętajmy, że matematycy to z natury leniwi ludzie i jak 'paczą' na jakieś równanie, to lubią 'paczeć' na jak najmniej skomplikowaną wersję równania. dlatego też zwykło się zapisywać: 1. Po lewej stronie równania niewiadoma
 32 
2. Niewiadoma najlepiej bez żadnych stałych (żadne 152x = 45 tylko x =

)
 2 
3. Przy okazji (nie wiem czy mieliśmy już pierwiastki) wyciągamy niewymierność z pierwiastków. 4. Jeżeli mamy ułamki zwykłe to przedstawiamy w najbardziej 'okrojonej' wersji (skracamy co się da) 5. Jeżeli tylko jest to możliwe, to niewiadomą przedstawiamy bez znaku (−) (co w sumie jest poniekąd odwołaniem do punktu 2). Czy MUSISZ to robić ? ... nie ... czy nauczyciel się przyczepi ... tak. Czy wyrobienie sobie tego nawyku będzie pomocne w przyszłości ? ... z całą pewnością.
30 lip 20:29