matematykaszkolna.pl
Błąd Z.K: Sprawdzamy ze 290≈17,029 (przy tym błąd nie przekracza 0,0004 ) Jak oni to policzyli że ten błąd nie przekracza 0,0004? Jaki błąd popełnilibyśmy biorąc np 6 miejsce po przecinku dla 290 Dziękuje za wytłumaczenie
23 lip 11:30
ABC: dawaj skan jaką metodą oni liczyli ?
23 lip 12:44
23 lip 13:03
Z.K: Tylko tyle jest
23 lip 13:07
ABC: ten przykład jest na coś innego , wydaje się że to przybliżenie jest wzięte z tablic ale wtedy powinno być 0,0005
23 lip 13:13
ABC: znalazłem przedwojenne tablice matematyczne i tam jest 17,0294 gość dlatego jest taki cwany że znał następną cyfrę
23 lip 13:17
Z.K: Witam emotka To akuratnie gościówy(Ehrenfeucht i Stande) ale to nie ma znaczenia Natomiast jesli chciałbym policzyc bład ma 6 czy 8 miejscu po przecinku to jak mam wtedy liczyc
23 lip 13:24
ABC: wszystko zależy jaką metodą to liczysz , na pierwiastek kwadratowy najlepszy ciąg przybliżeń w/g metody Newtona , szacowania są dostępne w internecie
23 lip 13:53
23 lip 13:54
Z.K: To poczytam na pewno sobie
23 lip 14:27
Z.K: Natomiast jeśli chodzi o ćwiczenie nr 1 na skanie czy tu należy rozwiązac 13<|15−x|<17? Do ćwiczenia nr 2 x∊(17376,17386)
23 lip 14:43
ABC: nieee 13<x<17 13−15<x−15<17−15 −2<x−15<2 stąd |x−15|<2 ale |x−15| =|15−x|
23 lip 15:51
Z.K: Tak myslałem ale sobie sam zagmatwałem
23 lip 15:58