matematykaszkolna.pl
Układ współrzędnych w przestrzeni Z.K: Jest tyle tylko w podręczniku na temat układu w przestrzeni Potem są do zrobienia zadania . Pierwsze 3 wiem jak zrobić .Następne już nie. Najpierw może wstawie skan https://zapodaj.net/plik-CFXCcgrHJo
13 lip 20:34
Z.K: Zacznijmy od zadania nr 146 Jaką figure w przestrzeni określaja warunki a)z=0 b) x=y i z=0 c) x=1 i y=3 d) |y|=|x|
13 lip 20:44
wredulus_pospolitus: (a) płaszczyzna (x i y są dowolne .... czyli jakbyś narysował oś OXY to 'wszystko to by należało') (b) prosta (znowu −−− narysuj oś OXY i co masz?) (c) prosta (tu z kolei x i y są konkretne i niezmienne ... ale z jest dowolne ... to tak jakbyś narysował na osi OXY prostą y = 4 <−−− x tu jest dowolne) (d) dwie płaszczyzny przecinające się pod kątem prostym (zaczynamy od osi OXY ... mamy tam dwie proste przecinające się y = x oraz y = −x ... jako, że nie ma żadnego warunku co do z ... to tak jak w (b) ... każda z tych dwóch prostych to w przestrzeni jest płaszczyzną)
13 lip 21:43
wredulus_pospolitus: zad 147 ... zauważ, że mamy tutaj: x = 1 ; z = −2 ; y zmienne analogiczna sytuacja do 146.c zad 148 (a) płaszczyznę yz oznaczamy (zapewne) taki zbiór punktów, których pierwsza (x'sowa) współrzędna jest równa 0. (b) na osi 'z' będą te punkty, które mają pozostałe dwie (x i y) współrzędne równe 0 (c) tutaj płaszczyzna xz to taka gdzie y'rekowa współrzędna będzie równa 0 ... skoro punkty mają być 'po tej samej stronie' co M ... to znaczy, że szukamy punktów ze współrzędną y'rekową < 0.
13 lip 21:47
Z.K: Dzięki na razie emotka
13 lip 22:19
Z.K: W zadaniu 147 to wyglądało mi na prostą Tylko że potrafie napisac równanie prostej przechodzącej przez 2 punkty na płaszczyznie . natomiast jeśli sa 3 wsołrzedne punktu to nie bardzo
13 lip 22:22
wredulus_pospolitus: początkowe zadania nie będą zbyt skomplikowane i większość figur będzie można wyobrazić sobie poprzez spojrzenie na nie najpierw w 2 wymiarach (np. płaszczyzna xz) i po tym przechodzimy w 3 wymiary dodając trzecią współrzędną (patrz moje wyjaśnienie dla 146.d) Takie podejście powinno Ci mocno ułatwić robienie tych pierwszych kroków w tym temacie.
14 lip 00:28
Mila: 147) prosta. A=(1,0,−2), B=(1,3,−2), C=(1,−50,−2) AB=[0,3,0] −wektor kierunkowy prostej AB Prosta: l x=1+0t y=0+3t z=−2+0t, t∊R co zapisujemy: x=1 y=3t, z=−2 albo (x,y,z)=(1,3t,−2) (1,−50,−2)=(1,3t,−2)
 −50 
t=

, C∊l
 3 
14 lip 15:33
Z.K: Dzień dobry Milu emotka Pozdrawiam To jest Anusiak klasa 1 . Wczoraj po tym ulewnym deszczu zalało mi sufit emotka i tak sobie popatrzyłem potem na kąty w rogach jako na osie i troche teraz łapie o co chodzi plus to co napisał wredulus
14 lip 15:58
Mila: Zostaw to. Wektory są później i nie wiem po co zawracał głowę uczniom taką wstawką R3 w tym momencie edukacji.
14 lip 16:25
Z.K: Milu Tak właśnie zrobiłem i przechodzę do FIGURY GEOMETRYCZNE
14 lip 16:44