MATURA ROZSZERZONA
Kacper: Jak oceniacie poziom zadań? Jedno zadań to kopia zadania z 2018 roku
Możecie wrzucać tutaj rozwiązania zadań
15 maj 14:24
chichi:
masz jakiś link do arkusza?
15 maj 14:31
chichi:
już mam
15 maj 14:32
wredulus_pospolitus:
to się podziel, a nie się chwalisz że masz
15 maj 14:35
chichi:
zadanie 8
| b | | a | |
ΔACD ∼ ΔDBC (k−k−k), a więc: |
| = |
| ⇔ b 2 = a 2 + ac □ |
| a + c | | b | |
15 maj 14:40
15 maj 14:41
Kacper: Właśnie mówię o tym z geometrii, dokładnie to samo zadanie w 2018 w czerwcu było i potem dali
je ponownie jako próbna w kwietniu 2020
15 maj 14:52
chichi:
zadanie 9
| a2 | | a2 | |
[ABCD] = 12s = a2, [CEFG] = 2s = |
| , [AGF] = s = |
| |
| 6 | | 12 | |
15 maj 14:58
chichi:
a poziom tego arkusza to taka kiepścizna... że nie ma co się nawet rozwodzić
15 maj 15:05
Kacper: Dla kogoś kto jest kilka lat na studiach, to zadania są łatwe. Dla maturzystów niezbyt zapewne.
15 maj 15:12
chichi:
ja na studiach nie rozwiązuje takich zadań i nie rozwiązywałem
15 maj 15:16
Kacper: Ale masz kilka lat więcej doświadczenia, poza tym jak dla mnie zadania są łatwe, to nie znaczy,
że moi uczniowie napiszą na chodlciaz 20% 😂
15 maj 15:32
chichi:
zadajesz pytanie ogólne na forum, nie stricte do maturzystów, jak oceniamy poziom zadań, a
pozniej miewasz zarzuty do czyjejś opinii, o ktora pytales. czegos tu nie rozumiem
15 maj 15:46
Kacper: Rozumiem, że dla ciebie łatwe, ale nie jesteś maturzystą
Maturzyści jednak nie zainteresowani pochwaleniem się wynikami.
15 lat temu był większy odzew jak pytałem
15 maj 15:53
chichi:
w ogóle forum jest duzo mniej odwiedzane przez maturzystow i uczniów mi się wydaje
15 maj 16:49
ABC:
Zastanawiam się właśnie gdzie oni się wszyscy podziali ze swoimi wątpliwościami , czyżby 800+
sprawiło że prawie każdy ma prywatnego korepetytora?
15 maj 17:04
Mi Ka:
W ubiegłym roku było bardzo podobnie po maturze .
Z tego co pamietam to ze dwie ,trzy osoby pytały o wyniki zadan
15 maj 19:10
Min.Edukacji: Na studiach zwykle zapomina sie to co bylo potrzebne do matury
15 maj 19:55
Min.Edukacji: A co do forum to...tego typu fora juz wymierają
idzie nowe sa np. grupy na fb
15 maj 19:56
Min.Edukacji: dodatkowo jeśli zaplaci za korki, to jest pewien ze Bedzie dobrze , a tu jeden tak drugi
inaczej ...jakies dyskusje...jeszcze sie jeden z drugim pomagaczy pokłoci
fizyczne forum juz nie żyje od...lat
15 maj 19:58
getin:
Kawka mogła sparzyć niejednego, za to śmietana łatwostrawna. Głupie ograniczenie w ostatnim z
tym graniastosłupem, takie widać że mocno na siłę ktoś to wcisnął a gdyby go nie było to ładny
wynik wychodził
15 maj 20:14
Eta:
trzy środkowe dzielą trójkąt na 6 trójkatów o równych polach
[ABCD]= 12s= a
2
i po ptokach
18 maj 23:10
Mila:
Przejrzałam maturę rozszerzoną i wg mnie jest trudniejsza niż w ubiegłym roku.
Komentarze maturzystów były przeważnie takie, że była trudna.
Zadanie 8 Eta rozwiązała podobne zadanie z zastosowaniem dwusiecznej kąta.
Można znaleźć na forum.
Eta poda linka.
Zadanie 9 łatwe, jeśli uczeń dorysował trzecią środkową w ΔADC, albo wykorzystał, że
AE i DC dzielą się w stosunku 2:1, w innym przypadku było trochę rachunków.
20 maj 20:49
Eta:
Zostałam wywołana przez
Milę
do zad. 8
2 sposób:
Dorysujmy dwusieczną BD
to
ΔBDC∼ ΔABC z cechy (kkk)
zatem
a
2=b
2−ac
b
2= a
2+ac
|AC|
2=|BC|
2+|AB|*|BC|
c.n.w.
21 maj 01:08
an: można też korzystają z tw. sinusów i cosinusów
b | | a | | b | |
| = |
| ⇒ 2cosα= |
| |
sin2α | | sinα | | a | |
| b2c | | c | |
a2=b2+c2−2bccosα=b2+c2− |
| =b2(1− |
| )+c2 |
| a | | a | |
| a | | (a−c)(a+c)a | |
b2=(a2−c2) |
| = |
| |
| a−c | | a−c | |
b
2=a
2+ac
c.n.w
21 maj 09:57
SAIzou:
Podobnie jak u chichi tylko wewnątrz trójkąta
ΔAEF ~ ΔADC
a
2+ac = b
2
21 maj 15:06
Mila:
21 maj 16:36
Kacper: Ładne pomysły
Ciekaw jestem co CKE zaproponuje w kluczu, bo pierwotny klucz był bardzo ubogi do tego zadania.
22 maj 19:26
chichi:
później do klucza dodają różne rozwiązania zaproponowane przez uczniów na maturze
22 maj 20:00
Kacper:
Tak, ale takowy klucz już istnieje do tego zadania i tam są tylko 2 metody.
Chyba, że wtedy nikt nie podał innych
22 maj 20:55
Kacper:
Mila apropo trudności matury, to zawsze mówią, że majowa z ubiegłego roku była łatwiejsza
niż ich.
Dlaczego tak jest?
− nie pisali jej w sali w garniturze
− jak się nie zmieścili w 3h to sobie wydłużali czas
− nie mieli presji na wynik
W mojej opinii matura bardzo porównywalna do zeszłorocznej.
Nie było niczego co mogłoby zaskoczyć przygotowanego ucznia
Za tydzień jak będę sprawdzał, to spróbuję ocenić poziom
(na podstawie tego co dostanie mój zespół).
22 maj 21:02
Mila:
Dziękuję za opinię .
22 maj 22:27
bezendu: Kiedyś to były trudne matury, nie to co teraz
24 maj 00:03