matematykaszkolna.pl
zdefiniowanie gosia: co to znaczy że jesli macierz jest dobrze zdefiniowana? Chodzi o nieosobliwosc?
2 sty 16:36
jc: W jakim kontekście pojawiło się to określenie?
2 sty 16:45
gosia: okresl czy poznisze zdania sa prawdziwe a) jesli A2 jest dobrze zdefiniowana to A musi byc kwadratowa b) jesli AB i BA sa dobrze zdefiniowane to A i B musza byc kwadratowe c) Jesli AB i BA sa dobrze zdefiniowane to AB i BA musza byc kwadratowe d) Jesli AB = B to A = I
2 sty 16:51
ABC: raczej chodzi o to że możesz wykonać odpowiednie działania
2 sty 16:59
jc: Chodzi zapewne o to, czy działania są wykonalne. warunek: liczba kolumn pierwsze macierzy = liczba wierszy drugiej macierzy (a) liczba kolumn A = liczba wierszy A. Dlatego macierz A jest kwadratowa. (b) nie muszą; przykład A=[1 2] B=[3] [4] ...
2 sty 17:00
gosia: a ok rozumiem d) jest prawdą, bo mnożenie przez macierz jednostkową nie zmienia nic? i czy ktos ma pomysl na c
2 sty 17:11
ABC: d) nie jest prawdą bo B może być macierzą zerową a wtedy A dowolne
2 sty 17:37
gosia: a masz pomysl na c moze? A w b chodzi nie o to ze AB i BA sa rowne tylko ze oba da sie przemnozyc i oba nie sa kwadtaowe tak?
2 sty 18:00
ABC: b)napisał ci jc że nie jest prawdą bo macierze 1x3 i 3x1 możesz wymnożyć w obie strony a żadna z nich nie jest kwadratowa a iloczyny ich nie są równe bo jeden ma wymiar 1x1 a drugi 3x3 c) jest podobne w myśleniu jak b) musisz wyciskać z definicji mnożenia macierzy − kiedy jest wykonalne?
2 sty 18:10
gosia: jak ilosc kolumn pierwszej jest rowna ilosci wierszy drugiej
2 sty 18:16
ABC: a jaki wymiar ma wtedy iloczyn? myśl
2 sty 18:17
gosia: [1 2 ] [3] = [11] [4] [3] [1 2] = [3 6] [4] [4 8] czyli falsz?
2 sty 18:33
ABC: ty masz rozstrzygnąć prawdziwość c) o ile dobrze pamiętam musisz mieć hipotezę tak czy nie , a następnie ją udowodnić
2 sty 19:05
gosia: no AB i BA nie musza byc kwadratowe bo [11] nie jest kwadratowe?
2 sty 19:27
ABC: k....a [11] jest kwadratowe bo ma wymiar 1x1 to znowu ty pod innym nickiem koniec odpowiadania
2 sty 19:41
gosia:
2 sty 20:11