matematykaszkolna.pl
Mylę regułę mnożenia i symbol Newtona lalal: Cześć, mam taki problem. Nie wiem kiedy powinnam używać w zadaniach reguły mnożenia, a kiedy symbolu Newtona. Np. w zadaniu o treści: "Klasa składa się z 13 dziewcząt i 12 chłopców. Oblicz, na ile sposobów można wybrać z tej klasy: a) kolejno dwie osoby, z których pierwsza będzie przewodniczącą klasy, a druga zastępcą przewodniczącego, b) dwie osoby, które będą reprezentować klasę poza szkołą. Nie widzę różnicy w tych przykładach i oba zrobiłabym metodą mnożenia, a okazuje się, że przykład b powinno się rozwiązać symbolem Newtona. Kompletnie nie mam pojęcia, jak to rozróżniać i kiedy czego używać, czy ktoś ma na to może jakiś sposób?
30 gru 12:42
świruś: w pierwszym reguła mnożenia− skoro razem jest 25 osób to można wybrać kolejno dwie osoby na 25*24−−>(*24, bo jest jedna osoba już wybrana, odrzucasz jedną możliwość wyboru osoby, liczysz w dwóch stopniach możliwości wyboru) możliwości
 
nawias
25
nawias
nawias
2
nawias
 
w drugim sprawdzasz ile jest możliwości, po prostu, nie masz żadnej kolejności, nic
  
poczytaj może jeszcze gdzieś na necie znajdziesz o tym sporo
30 gru 12:55
Mila: a) słowo "kolejno" i "wymaganie", że pierwsza wybrana osoba osoba to przewodnicząca następnie z pozostałych osób wybierasz zastępcę− stosujesz regułę mnożenia ( tu ważna jest kolejność) (Lokomotywa, wagon)− masz pociąg b) wybrane dwie osoby reprezentują klasę − to obojętna jest kolejność nie przydzielono im żadnego priorytetu.− kombinacje ( symbol newtona) Masz do czynienia ze zbiorem dwuelementowym: {Anka,Basia}={Basia,Anka}
30 gru 14:48