Zadanie tekstowe, liga matematyczna
Czwartoklasista: Zadanie 2.
Piraci wykopali kufer ze złotymi monetami.
Podzielili się nimi sprawiedliwie, to znaczy każdy dostał tę samą liczbę monet.
Gdyby piratów było o czterech mniej, to każdy dostałby o 10 monet więcej.
Gdyby było o 50 monet mniej, to każdy pirat otrzymałby o 5 monet mniej.
Podaj liczbę monet znalezionych w kufrze.
18 paź 13:03
wredulus_pospolitus:
drugie zdanie jest bardzo pomocne −−− 50 monet mniej oznacza, że każdy pirat otrzymałby o 5
monet mniej.
50 monet mniej | |
| = 10 osób |
5 monet mniej na osobę | |
tak więc ... wiemy że 10 piratów było, każdy z nich dostał 'x' monet
Patrzymy na pierwsze zdanie i wiemy, że gdyby było 6 piratów to każdy by dostał 'x+10'
Stąd mamy równanie:
10*x = 6*(x+10) −−−> 4x = 60 −−−> x = 15 −−−> 10x = 150 w skrzyni było 150 monet.
18 paź 13:38
Monika: Ja powoli zacznę wątpić, że dobrze umiem matematykę.
Z której klasy jest to zadanie?
18 paź 14:23
. : Nick sugeruje 4 klasę
18 paź 14:42
Monika: Ale w 4 klasie chyba jeszcze nie rozwiązują równań z 1 niewiadomą?
18 paź 14:44
Monika: A może to 4 klasa średniej szkoły
18 paź 15:14
chichi:
w temacie jest napisane
liga matematyczna − tam już rozwiązują o wiele trudniejsze
równania
18 paź 15:28
Monika: chichi − no to mnie uspokoiłeś.
Chociaż wiadomo, ćwiczyć należy cały czas.
18 paź 17:43
Czwartoklasista: jest to zadanie dla klas 4−6. Tak właśnie myślałem, żeby z drugiego zdania wywnioskować liczbę
piratów. Dziękuję za rozwianie wątpliwości.
18 paź 19:13
Czwartoklasista: *klasy 4−6 szkoły podstawowej
18 paź 19:14
6latek:
Moniko i po co wątpisz ?
Pytanie . Czy masz zamiar oddac sie pracy naukowej związanej z matematyką? ? Czy masz zamiar
zostać nauczycielem matematyki?
Jeśli tak to masz jeszcze dużo czasu na zrozumienie .
Jesteś młoda jak jagoda
Jeśli natomiast nie to już na tyle ją rozumiesz że w każdej chwili będziesz w stanie pomóc
swojemu dziecku
Tyle
18 paź 22:02
Monika: Dziękuję 6latku za słowa otuchy
Swoją drogą trudne jest to zad. jak na kl. 4−6 podstawówki.
19 paź 17:10
6latek:
Tak trudne .
Kiedyś
Mila poleciła taką książkę Zinaida Krawcewicz −Zadania dla uczniów klas V−VIII
uzdolnionych matematycznie
Już klasa V
| p | |
Czy liczba 2 może być kwadratem ułamka nieskracalnego |
| w systemie trójkowym ? |
| q | |
Zadanie nr 25
| 7 | | 13 | | 5 | |
Zapisz w systemie dwójkowym ulamki |
| , |
| , |
| |
| 8 | | 16 | | 32 | |
Zadanie nr 23
Żaba znajduje sie na środku kolistego stawu z liliami i stopniowo usiłuje z niego wyskoczyć
Pierwszy skok jest na długośc połowy (y) promienia stawu , każdy następny dwa razy krótszy niz
poprzedni
Czy osiągnie ona brzeg?
Oblicz drogę zaby po kolejnych skokach.
Spróbuj rozwiążąc to zadanie w systemie dwójkowym
Następne zadanie nr 24
Zaba znajduje sie na srodku kolistego stawu
| 5 | |
Chce ona doskoczyć do liscia znajdujacego sie w odległości |
| od srodka stawu |
| 8 | |
czy uda jej sie osiągnąć liśc jeśli zachowa tę samą długość skokó co w porzednim zadaniu
Możesz sobie pożyczyć książke . Są tam także relacje i iloczyn kartezjański
Tylko po co katować tak jeszcze w sumie dzieci
19 paź 17:56