matematykaszkolna.pl
Zadanie tekstowe, liga matematyczna Czwartoklasista: Zadanie 2. Piraci wykopali kufer ze złotymi monetami. Podzielili się nimi sprawiedliwie, to znaczy każdy dostał tę samą liczbę monet. Gdyby piratów było o czterech mniej, to każdy dostałby o 10 monet więcej. Gdyby było o 50 monet mniej, to każdy pirat otrzymałby o 5 monet mniej. Podaj liczbę monet znalezionych w kufrze.
18 paź 13:03
wredulus_pospolitus: drugie zdanie jest bardzo pomocne −−− 50 monet mniej oznacza, że każdy pirat otrzymałby o 5 monet mniej.
50 monet mniej 

= 10 osób
5 monet mniej na osobę 
tak więc ... wiemy że 10 piratów było, każdy z nich dostał 'x' monet Patrzymy na pierwsze zdanie i wiemy, że gdyby było 6 piratów to każdy by dostał 'x+10' Stąd mamy równanie: 10*x = 6*(x+10) −−−> 4x = 60 −−−> x = 15 −−−> 10x = 150 w skrzyni było 150 monet.
18 paź 13:38
Monika: Ja powoli zacznę wątpić, że dobrze umiem matematykę. Z której klasy jest to zadanie?
18 paź 14:23
. : Nick sugeruje 4 klasę
18 paź 14:42
Monika: Ale w 4 klasie chyba jeszcze nie rozwiązują równań z 1 niewiadomą?
18 paź 14:44
Monika: A może to 4 klasa średniej szkoły emotka
18 paź 15:14
chichi: w temacie jest napisane liga matematyczna − tam już rozwiązują o wiele trudniejsze równania emotka
18 paź 15:28
Monika: chichi − no to mnie uspokoiłeś. Chociaż wiadomo, ćwiczyć należy cały czas.
18 paź 17:43
Czwartoklasista: jest to zadanie dla klas 4−6. Tak właśnie myślałem, żeby z drugiego zdania wywnioskować liczbę piratów. Dziękuję za rozwianie wątpliwości.
18 paź 19:13
Czwartoklasista: *klasy 4−6 szkoły podstawowej
18 paź 19:14
6latek: Moniko i po co wątpisz ? Pytanie . Czy masz zamiar oddac sie pracy naukowej związanej z matematyką? ? Czy masz zamiar zostać nauczycielem matematyki? Jeśli tak to masz jeszcze dużo czasu na zrozumienie . Jesteś młoda jak jagoda emotka Jeśli natomiast nie to już na tyle ją rozumiesz że w każdej chwili będziesz w stanie pomóc swojemu dziecku Tyle
18 paź 22:02
Monika: Dziękuję 6latku za słowa otuchy emotka Swoją drogą trudne jest to zad. jak na kl. 4−6 podstawówki.
19 paź 17:10
6latek: Tak trudne . Kiedyś Mila poleciła taką książkę Zinaida Krawcewicz −Zadania dla uczniów klas V−VIII uzdolnionych matematycznie Już klasa V
 p 
Czy liczba 2 może być kwadratem ułamka nieskracalnego

w systemie trójkowym ?
 q 
Zadanie nr 25
 7 13 5 
Zapisz w systemie dwójkowym ulamki

,

,

 8 16 32 
Zadanie nr 23 Żaba znajduje sie na środku kolistego stawu z liliami i stopniowo usiłuje z niego wyskoczyć Pierwszy skok jest na długośc połowy (y) promienia stawu , każdy następny dwa razy krótszy niz poprzedni Czy osiągnie ona brzeg? Oblicz drogę zaby po kolejnych skokach. Spróbuj rozwiążąc to zadanie w systemie dwójkowym Następne zadanie nr 24 Zaba znajduje sie na srodku kolistego stawu
 5 
Chce ona doskoczyć do liscia znajdujacego sie w odległości

od srodka stawu
 8 
czy uda jej sie osiągnąć liśc jeśli zachowa tę samą długość skokó co w porzednim zadaniu Możesz sobie pożyczyć książke . Są tam także relacje i iloczyn kartezjański Tylko po co katować tak jeszcze w sumie dzieci emotka
19 paź 17:56