matematykaszkolna.pl
Ukl rownan Nina: xx+y=y24 ⋀ yx+y=x6 Kurcze mecze się z tym rownaniem juz kolejny dzien i jedynie bylam w stanie rozwiazac go za pomoca logarytmow, przy czym mam wrazenie z to i tak nie odkrywa pelnej gamy rozwiazan bo np z wlasnosci logarytmow wyklucza mozliwosc x i y rownego 1, a zdrowo rozsadkowo podstawiajac 1 okazuje się ze rownanie jest prawdziwe
30 sie 21:46
chomik: x{x+y}/24=x6 => x=0,1,−1 lub {x+y}=12 I: Jeśli x+y=12 =>x+y2 => {9,3} i {16,−4} II: Jeśli x=1 wtedy y=1,−1 III: Jeśli x=−1 wtedy y=1,−1 IV: jeśli x=0 wtedy y=0, ale 00 nie jest zdefiniowane Zatem {9,3},{16,−4},{1,1},{1,−1},{−1,1},{−1,−1}
31 sie 07:39
31 sie 07:51
nina: a skad się hierze pierwsze rownanie ktore napisał*ś?
31 sie 15:07
nina: bierze*
31 sie 15:07
chomik: Zlogarytmuj 1 o podstawie x, a drugie o podstawie y
31 sie 18:48
kerajs: ''nina: a skad się hierze pierwsze rownanie ktore napisał*ś?'' Przypuszczam, że porównano takie y−greki: x(x+y)/24= y oraz y=x6/(x+y) Nie wiem dlaczego zignorowano opcję: x+y= −12
1 wrz 09:41
nina: potem wychodzi delta mniejsza od zera wiec ta opcja do niczego nie prowadzi
1 wrz 11:19
nina: wciaz jedynie trudno mi zrozumiec na jakiej podstawie w drugiej linijce chomika: „=> x=0,1,−1 lub {x+y}=12” w ogole wychodzi nam ten x=0,1,−1
1 wrz 11:21
kerajs: ''nina: potem wychodzi delta mniejsza od zera wiec ta opcja do niczego nie prowadzi'' Ale trzeba to pokazać, a nie pomijać. ''nina: wciaz jedynie trudno mi zrozumiec na jakiej podstawie w drugiej linijce chomika: „=> x=0,1,−1 lub {x+y}=12” w ogole wychodzi nam ten x=0,1,−1'' wartości x=0, x=1, x=−1 wynikają z doświadczenia, bo dla nich wartość wykładnika często nie ma znaczenia
1 wrz 12:16
nina: tak tak, masz racje trzeba pokazac. czyli przy takich rownaniach zawsze się sprawdza 0,1,−1 doswiadczalnie?
1 wrz 19:15