matematykaszkolna.pl
Cd przedziały SuSu: W miejsce kropek wstaw odpowiednie spójniki lub nierówności 1) u∊(−1,1) ⇔ u>−1......u<1......u=1 2)x2......0⇔x≠0 3) y∉(0,2] ⇔y<0.......y≥2 W nr 1 pierwszy spójnik (i) drugi (lub) W nr 2 powinno być x2>0 ⇔x≠0 tutaj tak bo kwadrat liczby nie może być mniejszy od zera W nr 3) Ja wstawiłbym spójnik (lub) −wychodzi mi tutaj że nie będzie częsści wspólnej
22 sie 22:32
. : 1 ok 2 ok ale może też być ≠ 3 jeżeli przepisałem kropka w kropkę to pokickane są domkniecia.
22 sie 22:38
SuSu: Tak jest napisane https://zapodaj.net/plik-PAWf37hE7h zadanie nr 93b) natomiast jak to uzasadnić w zadaniu nr 95c) Wiem jak obliczac takie nierowności w a i b ale jak to uzasadnic? Do c) dla t<0 przesunięcie jest zgodne ze strzałka na osi
22 sie 22:55
SuSu: Tak jeszcze pytam Książka ma 30 lat więc chyba mogę bez obaw wstawiać skany?
22 sie 22:57
wredulus_pospolitus: to zauważ, że lewa strona zakłada, że y≠2 ... natomiast prawa dopuszcza taką właśnie możliwość natomiast lewa strona dopuszcza y=0 ... natomiast prawa zakłada, że y≠0
22 sie 23:08
SuSu: rysunek Wczoraj jeszcze wieczorem tak na to patrzyłęm i nawet sobie sytuacje narysowałem na osi liczbowej i także mi nie pasowało dlatego spytałem Jeśli byłoby y∊(0,2] ⇔y>0 i y≤2 Skoro y∉(0,2> i on chce taką rownoważność ⇔y<0 −−−−y≥2 to wydaje się ze powinno być y∉[0,2)
22 sie 23:26
wredulus_pospolitus: dokładnie tak by musiało być
23 sie 00:17
Susu: Dobrze emotka
23 sie 00:31
ite: to 1) z 22:32 to mi się odpowiedź nie zgadza: w nr 1 pierwszy spójnik (i) drugi (lub) czyli otrzymujemy zapis u∊(−1,1) ⇔ [(u>−1 ∧ u<1) ∨ u=1] skoro ma być równoważność to musi być jednocześnie prawdziwa implikacja w obie strony: taka jest prawdziwa u∊(−1,1) [(u>−1 ∧ u<1) ∨ u=1] ale [(u>−1 ∧ u<1) ∨ u=1] u∊(−1,1) już nie, dla u=1 otrzymamy zdalnie fałszywe
23 sie 10:58
ite: dopiero zauważyłam, że na skanie z podręcznika jest inny przedział i wtedy jest prościej 93 d) u∊(−1,1] ⇔ [(u>−1∧ u<1) ∨ u=1]
23 sie 11:09