matematykaszkolna.pl
geometria Ban: Mamy dany ostrosłup prawidłowy czworokątny. Czy istnieje przekrój tego ostrosłupa, w wyniku którego otrzymamy pięciokąt?
13 maj 13:49
Mila: rysunek Tak.
13 maj 16:17
Mila: Pięciokąt − przekrój ostrosłupa czworokątnego prawidłowego https://zadania.info/d171/8744559
13 maj 16:23
ok: βπΔΔγγ
13 maj 16:35
Ben: Dzięki Mila, a możesz podpowiedzieć jak to zrobic Dany jest ostrosłup prawidłowy czworokątny, którego przekrój jest pięciokątem foremnym o boku a. Oblicz objętość tego ostrosłupa.
13 maj 16:37
Mila: Przepraszam, napisz jeszcze raz dokładną treść zadania, Usunęłam poprzedni Twój wpis naciskając nie to co potrzebowałam: Za pół godziny będę na forum, to podpowiememotka
13 maj 16:38
Ben: Ok, myślałem że nie dodałem postu emotka Dany jest ostrosłup prawidłowy czworokątny, którego przekrój jest pięciokątem foremnym o boku a. Oblicz objętość tego ostrosłupa.
13 maj 16:40
Mila: Zastanawiam się, wszystkie odcinki (potrzebne) z pięciokąta można obliczyć. Trochę innych odcinków z ostrosłupa też, jednak nie widzę o co się zaczepić, aby ustalić V. Skąd masz to zadanie?. Czegoś mi brakuje w treści. Zadanie z linka jest od bardzo dawna znane. Do jutraemotka
13 maj 18:13
Ben: To zadanie na podwyższenie oceny.
13 maj 18:34
kerajs: Po co ci Inter podwyższenie oceny? Siódemki i tak nie można wpisać na świadectwo.
13 maj 18:50
Ben: kerajs jak nie wnosisz nic do zadania to po co piszesz
13 maj 18:59
123: Może trójkąty podobne po przedłużeniu boków pięciokąta?
13 maj 21:41
Mila: 123 jesteś biegły w korzystaniu z Geogebry, to może tam lepiej widać zależności. Gdybyż Ite tu spojrzała. emotka
14 maj 17:56
123: To co pisałem raczej się nie przyda, też mi się wydaje, że polecenie niekompletne, brakuje np kąta nachylenia przekroju czy coś
15 maj 00:28
123: Albo coś więcej o samym ostrosłupie
15 maj 00:30
. : Nie sądzisz, że skoro jest to zadanie na podniesienie oceny, to nie powinniśmy Ci w tym pomagać
15 maj 16:22
123: Może nauczyciel sam rozwiązać nie potrafi
15 maj 20:47
123: W dzisiejszych czasach...
15 maj 20:48
an: To zadanie z takimi danymi ma wiele rozwiązań, przy okazji czy nie było Ci wstyd, gdybyś został nagrodzony za rozwiązane przez kogoś zadanie.
15 maj 22:16
16 maj 21:38
1: Zatem da się przedstawić objętość tylko za pomocą a?
16 maj 23:23
1: Chyba znalazłem wynik na stronie 150
16 maj 23:26
1: Może ktoś to jest w stanie wytłumaczyć? Dlaczego w ogóle LM oznacza jako fi*a skoro to jest po prostu równe a?
17 maj 09:45
1: Reszta chyba w miarę prosta, trójkąty podobne, tw. Talesa i cosinusy
17 maj 09:52
1: Tam powinno być chyba LN i wszystko staje się oczywiste
17 maj 10:02
Kacper: Ładne zadanie i trudne. Myślę że nauczyciel nie wiedział jak zrobić i dał uczniom żeby poszukali. 😁
17 maj 21:25
123: Też uważam że bardzo ładne zadanie i samo rozwiązanie
17 maj 23:11
marker: Na jakim poziomie jest to zadanie? Czy ono wykracza poza liceum?
18 maj 09:00
123: Wiedzą nie wykracza, sprytnością, spostrzegawczością tak.
19 maj 20:57