matematykaszkolna.pl
prostopadłościan przekrój licealista: rysunekProstopadłościan o polu powierzchni równym p rozcięto na dwie części płaszczyzną przechodzącą przez wierzchołki. O ile większe jest pole powierzchni większej z tych brył od pola powierzchni mniejszej bryły?
26 mar 21:24
6-klasista:
 1 
Objętość ostrosłupa =

objętości graniastosłupa (tutaj prostopadłościanu)
 3 
o tych samych podstawach, ale tu podstawa ostrosłupa jest połową podstawy prostopadłościanu, zatem ... ?
26 mar 21:49
Funkcje: No nie wiem
26 mar 21:51
Licealista : tutaj jest mowa o polu powierzchni a nie o objętości
26 mar 21:52
Licealista : Ktoś ma pomysł?
28 mar 06:58
. : 'o ile wieksze' jest pole powierzchni − − − to w takim razie sprawdzamy co za ściany będą się pokrywac w tych bryłach.
28 mar 07:18
. : I co nam wtedy zostaje? Po jednej ścianie z każdej pary tego prostopadłościanu. A więc jakie jest pole powierzchni tejże różnicy?
28 mar 07:19
Mila: rysunek Podpowiedź. Trzy zielone ściany mniejszej bryły widać. Czwarta (ΔABC) wspólna dla obu brył. Cyframi 1,2, 3 oznaczono odpowiednio równe ściany obu brył.
 1 
Zostaje dolna podstawa , jedna boczna ściana z lewej strony i tylna − to daje

p.
 2 
Jako model weź pudełko zapałek.
28 mar 18:30